علی دیانتی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: برای اجرای این طرح ها 18 میلیارد و 358 میلیون ریال هزینه شده که با بهره برداری از آنها 11 خانوار بهره مند شده و برای 19 نفر به صورت مستقیم و به 17 نفر به طور غیر مستقیم در بخش آب و خاک و صنایع کشاورزی زمینه اشتغال فراهم می شود.
وی افزود: این طرح ها شامل واحد 20 هزار قطعه ای مرغ گوشتی، واحد گوساله پروری یکصد راسی، 2 طرح خط انتقال آب با لوله به طول 93.5 کیلومتر، چهار طرح آبیاری بارانی و قطره ای در بیش از35 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان می باشد.
وی گفت: با تلاش و کوشش شبانه روزی کشاورزان زحمتکش و با هدایت و حمایت ادارات وابسته مدیریت جهاد کشاورزی میاندوآب در سال گذشته بالغ بر 847 هزار و962 تن انواع محصولات زراعی، باغی و دامی به ارزش بیش از هفت هزار و 10 میلیارد ریال تولید شد.
دیانتی بیان کرد: سال گذشته به منظور حمایت از کشاورزان و دامداران زحمتکش منطقه و ایجاد تغییر و تحول در بخش کشاورزی 149 هزار و 395 میلیون ریال از محل صندوق توسعه ملی و صندوق حمایت از بخش کشاورزی در آبیاری تحت فشار و منابع داخلی بانک کشاورزی به بهره برداران تسهیلات پرداخت شده است.
مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب اضافه کرد: 39 درصد از جمعیت شهرستان میاندوآب نیروی انسانی فعال در بخش کشاورزی هستند و به تبع آن میاندوآب، یکی از قطب های مهم کشاورزی در آذربایجان غربی و منطقه بوده و در این شهرستان بیش از 82 هزار هکتار اراضی قابل کشت وجود دارد.
دیانتی اظهار کرد: از مجموع اراضی قابل کشت در شهرستان، 52 هزارهکتار آبی و 30 هزار هکتار آن بصورت دیم کشت می شود که در 12 هزار هکتار از اراضی آبی نیز انواع محصولات باغی و بقیه محصولات زراعی است.
مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: امیدواریم بخش کشاورزی میاندوآب بتواند با استفاده از ظرفیت های شهرستان و با بهره گیری از روش های پیشرفته نتایج مطلوب و بهتری را از سال های گذشته کسب کند.
21 تا 27 خرداد هفته جهاد کشاورزی نامگذاری شده است.
‍ شهرستان میاندوآب در جنوب آذربایجان غربی واقع است و بیش از 277 هزار نفر جمعیت دارد.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرسirnamahabad@ دریافت کنید.
3093 ** انتشار دهنده: پیمان پاکزاد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.