جعفرصادق اسکندری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایارنا افزود: تاکنون چهار تشکل صادرات کشمش، انگور، مواد غذایی و خشکبار تخصصی سازی شده اند و تا پایان سال واحد های صادارتی سنگ های تزئینی و تبدیلی استان نیز تخصصی می شوند.
وی ادامه داد: در سال جاری تشکیل شرکت خدمات صادراتی در آذربایجان‌غربی پیگیری می‌شود تا شناسایی بازارهای هدف صادرات و ارائه آموزش‌های تخصصی به تجار و بازرگانان به طور صحیح انجام شود.
وی افزود: رصد قیمت‌ های جهانی، ارتباط خدمات بازرگانی با دانشگاه، ارائه تحلیل آماری کالایی و پایش گمرکات و بازارچه‌ها و شناسایی صادرکنندگان برتر و کالاهای مزیت‌دار از اهم اهداف این طرح است.
به گزارش ایرنا سال 95 نخستین انجمن تخصصی صنایع همگن عایق‌های رطوبتی استان تاسیس و ثبت شده است.
همچنین به منظور شناسایی صنایع اولویت‌دار سرمایه‌گذاری در بخش صنعت و معدن این استان با هدف هدایت سرمایه‌گذاران حوزه صنعت و معدن به این صنایع و با توجه به تعیین و تبیین اولویت‌های سرمایه‌گذاری در گروه‌های مختلف صنعتی، در سال 95 راهنمای سرمایه‌گذاری در سه بخش طرح‌های اولویت‌دار، طرح‌های فاقد اولویت و طرح‌های فاقد توجیه اقتصادی تدوین و اطلاع‌رسانی شده است.
به گزارش ایرنا، سه و نیم سال گذشته با فعالیت مناسب دولت تدبیر و امید، اقدامات خوبی در حوزه صنعت، معدن و تجارت در آذربایجان غربی برگزار شد که با این اقدامات، شاخص های صنعتی استان ارتقا یافت.
8135/ 2093 ** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشار دهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.