قربانعلی سعادت روز چهارشنبه در جلسه شورای اشتغال آذربایجان غربی افزود: بروکراسی موجود مانع فعالیت مناسب در راستای ایجاد اشتغال در فضای کسب و کار استان می شود زیرا یک کارآفرین برای کسب مجوز ساعت ها پشت درب مدیران می ماند و این امر موجب فرار کارآفرین است.
وی اضافه کرد: برخی دستگاه های اجرایی و تسهیل کننده همکاری لازم را با کارآفرین ها انجام نمی دهند که در این راستا باید بازنگری اساسی صورت گیرد.
وی با تاکید بر لزوم تغییر فضای کسب و کار در کشور و آذربایجان غربی اظهار کرد: با شرایط فعلی فضای کسب و کار و موانع موجود، ایجاد اشتغال بسیار سخت است و کشور آباد نمی شود.
وی با اشاره به اجرای طرح جدید اشتغال توسط دولت با عنوان طرح کارورزی گفت: توزیع جغرافیایی ثبت نام شدگان کارورزی و تعداد واحدهای تولیدی هر حوزه جغرافیایی باید مشخص شود تا همه کارورزان بر حسب شرایط در قالب این طرح جذب شوند.
استاندار آذربایجان غربی بیان کرد: تا یک ماه آینده بر حسب سهمیه تعیین شده استان، تمامی ثبت نام شدگان کارورزی باید تعیین تکلیف و مشکلات موجود نیز احصا شود.
سعادت با اشاره به اینکه بخش گردشگری از جمله بخش های مهم در راستای توسعه اشتغال در آذربایجان غربی است، افزود: در این بخش نیز مشکل نگاه مدیریتی وجود دارد و باید توجه داشت که مشکل ما در این بخش، هتل پنج ستاره نیست بلکه فضای عمومی گردشگری است که باید در این خصوص تغییرات اساسی داشته باشیم.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از وضعیت اشتغال در استان اظهار کرد: در سال گذشته شاهد تثبیت و ایجاد 38 هزار و 400 فرصت شغلی در استان بودیم.
رضا نقی زاده اضافه کرد: امسال باید 4 هزار کارورز در دستگاه های مختلف استان آموزش های لازم را ببینند که تاکنون 6 هزار و 594 نفر در این طرح ثبت نام کرده اند.
وی بیان کرد: نرخ بیکاری جمعیت فارغ التحصیل استان 21.6 درصد است و نرخ کشوری 18.5 درصد است و ما رتبه هفدهم کشوری را در این خصوص در اختیار داریم.
وی گفت: علوم کامپیوتر با 3.3 درصد بیشترین نرخ بیکاری در کشور و خدمات ایمنی، بهداشت و دامپزشکی پایین ترین نرخ بیکاری را دارند.
به گزارش ایرنا، موضوع اشتغال از جمله مشکلات مردم آذربایجان غربی است.
با توجه به نامگذاری امسال به نام سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال از سوی رهبر معظم انقلاب، موضوع اشتغال در دستور کار دولت و مسئولان آذربایجان غربی قرار گرفته که اجرای طرح های کارورزی نیز در همین راستاست.
8137/2093 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.