'ماموستا سلام امینی' در خطبه های عبادی سیاسی نمازجمعه سردشت اظهار کرد: گروه های تروریستی از روی ضعف و به خاطر اعلام وجود دست به کارهای خرابکارانه و ترور می زنند.
وی افزود: حمله به حرم مطهر امام (ره) و دفتر نمایندگان مجلس که مردمی برای بیان و پیگیری مشکلاتشان مراجعه کرده بودند یک اقدام تروریستی است و کسانی که در این وضعیت و به ناحق به شهادت رسیدند مردم در تشییع این شهدا حضور گسترده خواهند داشت.
وی همچنین در بخش دیگری از خطبه های جمعه مردم را از گناهانی که سبب ابطال روزه می شود برحذر کرد و گفت: مسلمانان باید از غیبت، نگاه به نامحرم که همچون تیری از تیرهای شیطان است، برپایی نماز با لباس های نامناسب که در واقع توهین به این عبادت است برحذر باشند و از امتیاز رمضان در احسان در گفتار و رفتار برخوردار شوند.
وی در مورد قرار گرفتن زکات در ماه رمضان افزود: در بین مردم کرد ماه مبارک رمضان اختصاص داده شده است که در این ماه توانگران بخشی از مال خود را به فقرا می بخشند.
وی در رابطه با فواید زکات در جامعه اسلامی گفت: کم کردن فاصله طبقاتی و امتحان ثروتمندان با راستی آزمایی در مورد حب الهی، تفکر در وضعیت مادی همنوعان، ترس از غضب خداوند و دوری از خساست از جمله فواید زکات در بین مسلمانان است.
حفاظت از محیط زیست در برابر تخریب، تصرف و رها کردن زباله ها در طبیعت و همچنین پر کردن اظهارنامه مالیاتی تا اواخر خرداد ماه از مطالب مطرح شده در خطبه های جمعه این هفته بود.
شهرستان سردشت با 120 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی و همجوار اقلیم کردستان عراق است.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرسirnamahabad@ دریافت کنید.
7562/ 3093**انتشار دهنده: پیمان پاکزاد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.