به گزارش ایرنا علیرضا رادفر روز سه شنبه در اولین جلسه ستاد اربعین حسینی استان افزود: سهمیه این استان از این مرز حدود 10 هزار زائر است و زیرساخت های لازم باید برای زائران اربعین امسال و سال های آتی همچون اقامت و تغذیه در این مرز فراهم شود.
وی با اشاره به اینکه پیاده روی اربعین بزرگترین تجمع مذهبی در دنیاست، اضافه کرد: تقویت و گسترش عظمت این مراسم مذهبی به ماندگاری این اجتماع عظیم اسلامی منجر می شود.
وی بیان کرد: سهمیه این استان از سامرا هشت هزار نفر و سهمیه زائران خارجی که از این استان به کربلا مشرف می شوند نیز 200 نفر است.
وی افزود: موکب ها باید ظرفیت زائرهای خود را اعلام کنند تا براساس پیشینه مثبت و ظرفیت خدمت رسانی به عنوان شایسته ترین موکب ها برای اربعین امسال انتخاب شوند.
وی با اشاره به نقش سازنده اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی در مراسم اربعین سال گذشته افزود: موکبی تحت عنوان اوقاف در استان به ثبت برسد تا از توان این نهاد در مراسم اربعین امسال در خدمت رسانی به اربعین حسینی بهره برداری شود.
وی اظهار کرد: باید از ظرفیت نیروهای مردمی، سازمان های مردم نهاد و مساجد نیز برای برگزاری باشکوه این مراسم مهم مذهبی استفاده شود.
مدیرکل فرهنگی اجتماعی استانداری آذربایجان غربی نیز گفت: زائران باید در این سفر زیارتی از بحث های قومیتی فاصله بگیرند و شیعه و سنی در کنار هم این مراسم را با شکوه هرچه تمام تر برگزار کنند.
هوشنگ عطاپور افزود: زائران باید از مبادی قانونی و با اخذ روادید به این سفر اقدام کنند تا مشکلی امنیتی برای آنان به وجود نیاید.
وی اضافه کرد: نباید این تصور در میان زائران به وجود بیاید که این سفر کاملا رایگان است، بلکه تسهیلات ارائه شده توسط موکب ها در راستای بهره مندی بیشتر از این مراسم مذهبی است.
به گزارش ایرنا در این جلسه لزوم تشکیل کمیته زائران خارجی، استفاده از شبکه های اجتماعی در اطلاع رسانی اخبار مهم به زائران، برگزاری کلاس آموزشی برای آشپزها، بررسی محل اقامت موکب ها، آموزش مسائل بهداشتی به زائران برای پیشگیری از بیماری های واگیردار، مشخص کردن مکان های نمازخانه های بین راهی و سازماندهی مکان استقرار و پارک اتوبوس ها بحث و تبادل و نظر شد.
سال گذشته بیش از 21 هزار نفر از این استان و نزدیک به 2 میلیون نفر از کشور در همایش اربعین حسینی شرکت کردند.
به گزارش ایرنا، اربعین حسینی امسال مصادف با هجدهم آبان است.
7129/3072
** خبرنگار: توحید محمودپور ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.