محمد اقو امی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این قاچاقچیان که شامل چهار پرونده مجزاست، قصد داشتند 250 هزار نخ سیگار، 2 هزار و 400 ثوب البسه، 111 طاقه پارچه و 68 دستگاه گوشی تلفن همراه را به استان های داخلی کشور منتقل کنند.
وی از دستگیری قاچاقچی 250 هزار نخ سیگار در ماکو خبر داد و اضافه کرد: این فرد قصد داشت تا با استفاده از یک دستگاه خودروی وانت این میزان سیگار قاچاق را به شهرهای عمقی کشور منتقل کند که توسط ماموران دستگیر و به شعبه تعزیرات حکومتی این شهرستان ارجاع داده شد.
وی اظهار کرد: شعبه تعزیرات حکومتی ماکو این قاچاقچی را به پرداخت حدود 277 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم کرد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی با اشاره به کشف 2 هزار و 400 ثوب البسه قاچاق در خوی ادامه داد: پس از ارجاع این پرونده به شعبه رسیدگی شهرستان، قاچاقچی این روسری ها به پرداخت 435 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.
اقوامی گفت: در پرونده دیگری، ماموران انتظامی مهاباد اقدام به دستگیری قاچاقچی 111 طاقه پارچه در این شهرستان کردند که پرونده این قاچاق نیز جهت رسیدگی و اعمال قانون به شعبه ویژه رسیدگی به جرائم قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی این شهرستان ارجاع داده شد.
وی افزود: این شعبه ویژه نیز علاوه بر ضبط کالا، متهم پرونده را به پرداخت 326 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم کرد.
وی از دستگیری راننده یک دستگاه خودروی سواری به علت قاچاق 68 دستگاه گوشی تلفن همراه در میاندوآب خبر داد و اضافه کرد: متهم این پرونده نیز به پرداخت 312 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.
به گزارش ایرنا، پرونده های قاچاق کالا و ارز به شعبه های تعزیرات حکومتی ارجاع داده می شود.
آذربایجان غربی از جمله استان هایی است که با معضل قاچاق کالا روبروست و سالانه انواع کالاهای قاچاق به ارزش صدها میلیارد ریال در آذربایجان غربی کشف می شود.
8137/3072
** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.