امام جمعه ماکو گفت: ماه رمضان بهترین فرصت برای تقویت اراده است.

حجت الاسلام ایوب رنجبری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی با بیان اینکه  ماه رمضان بهترین فرصت برای تقویت اراده است  اظهار کرد: در ماه رمضان ما از خوردن و آشامیدن که حلال الهی هستند چشم پوشی می کنیم پس به راحتی می توانیم امور حرام را در کل ایام سال مرتکب نشویم.

وی افزود: ماه رمضان، ماه میهمانی خدا بوده و این ماه، ماه آشتی با خدا و انس گرفتن با خداوند خویش است و از جایی که رحمت خدا بر غضب اش همیشه پیشی می گیرد در این ماه می توان مورد عفو خداوند قرار گرفته وخداوند گناهانمان را ببخشد.

حجت الاسلام رنجبری در مورد این که ماه رمضان بهترین فرصت برای رفع کدورت هاست بیان کرد: این ماه بهترین فرصت برای صله رحم بوده و همه باید کدورت و کینه ار از قلب خود بیرون کنند.

وی خاطر نشان کرد: این ماه بهترین فرصت برای خود سازی است و همه باید این فرصت را مغتنم شمرده و نهایت استفاده را برای کسب فضایل ببرند.

حجت الاسلام رنجبری در خصوص کسانی خود را از فضایل این ماه بی بهره می گذارند تصریح کرد: این افراد بعدا متوجه بی توجهی خود به این ماه عزیر می شوند و حال که در ابتدا این ماه هستیم کمی بیشتر به این ماه پر خیر توجه کنند و اعمال این را به جا بیاورند.

وی در خصوص کسانی که در ملا عام روزه خواری می کنند بیان کرد: کسانی که به هر دلیل چه عذر شرعی چه بدون آن نتواسته اند روزه بگیرند نباید در ملا عام و در مقابل روزه داران، مرتکب روزه خواری شوند و این امر، کار نا پسندیده ای است که همیشه بزرگان دین آن را نهی کرده اند.

 امام جمعه ماکو اظهار کرد: زشتی روزه خواری در ملا عام باید توسط رسانه ها فرهنگ سازی شود و دستگاه های قضایی و انتظامی تحت قوانینی که در اسلام و قانون اساسی برای آن پیش بینی شده با آن مقابله کنند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.