به گزارش ایرنا، علیرضا رادفر روز جمعه با حضور در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: از مردم می خواهیم تا به قانون تمکین کرده و از انتشار تصویر رای خود خودداری کنند.
وی از عموم مردم خواست تا نام کامل و کد نامزد انتخاباتی مورد نظر را در برگه رای درج کنند.
وی با اشاره به برگزاری انتخابات مکانیزه در هفت شهرستان آذربایجان غربی، اظهار کرد: انتخابات شوراها در شهرهای سلماس، نقده، پیرانشهر، خوی، مهاباد، میاندوآب و بوکان به صورت مکانیزه برگزار می شود.
معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به حضور پر شور مردم در پای صندوق های رای، گفت: با توجه به شرایط موجود پیش بینی می شود در آذربایجان غربی بالای 65 درصد مشارکت داشته باشیم.
وی با بیان اینکه 2 هزار و 616 شعبه اخذ رای برای پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر ارومیه و دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری در آذربایجان غربی فعال است، افزود: از این تعداد یکهزار و 723 شعبه اخذ رای ثابت و 893 شعبه نیز به صورت سیار در خدمت مردم خواهد بود.
رادفر با اعلام اینکه در آذربایجان غربی 2 میلیون و 340 هزار واجد شرایط رای دادن هستند، گفت: در این دوره از انتخابات 61 هزار و 800 رای اولی خواهیم داشت.
وی از مردم خواست تا به هنگام رای دادن حتما شناسنامه و کد ملی خود را به همراه داشته باشند.
به گزارش ایرنا، صبح امروز یکی از نمایندگان ارومیه رای خود را پس از نوشتن نام یکی از داوطلبان ریاست جمهوری در دست گرفت و عکسی از خودش را در حالی که برگه رای قابل رویت و خواندن بود، در شبکه های اجتماعی منتشر کرد.
انتخابات از ساعت 8 صبح آغاز شد و انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا به مدت 8 ساعت و ریاست جمهوری نیز به مدت 10 ساعت به طول می انجامد و در صورت صدور دستور وزیر کشور تمدید می شود.
امروز/جمعه/ بیست و نهم اردیبهشت ماه انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با سراسر کشور در آذربایجان غربی در حال برگزاری است.
به گزارش ایرنا، سید مصطفی آقا میرسلیم فرزند سیدجلال، حسن روحانی فرزند اسدالله، سید ابراهیم رئیسی الساداتی فرزند سعید و سید مصطفی هاشمی طبا فرزند سید ابوالقاسم افرادی هستند که در این دوره از انتخابات رقابت دارند.
اسحاق جهانگیری کوه شاهی فرزند حسن و محمدباقر قالیباف فرزند حسین نیز در این رقابت حضور داشتند که در روزهای پایانی هفته، انصراف دادند.
همچنین در آذربایجان غربی 14 هزار و 323 نفر برای رقابت در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی و شهر و روستا ثبت نام کرده بودند که 2 هزار و 360 نفر از آنان را نامزد شوراهای اسلامی شهر و 11هزار و 963 نفر را نامزد های شوراهای اسلامی روستاها تشکیل می دادند.
از این تعداد، در انتخابات امروز 13هزار و 180 نامزد در شهرها و روستاهای استان به رقابت می پردازند.
در مجموع 2 هزار و 180 نفر برای تصدی پست شوراهای اسلامی شهر و 11هزار نامزد برای پست شوراهای اسلامی در روستاها رقابت می کنند.
از این تعداد 7 هزار و 66 نفر به‌ عنوان عضو شوراهای شهر و روستا در آذربایجان غربی انتخاب می شوند.
55 هزار نفر در امر برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در آذربایجان غربی مشارکت می کنند.
برای برگزاری این 2 انتخابات، 2 هزار و 616 صندوق رای به صورت ثابت و سیار برای اخذ آرای مردم پیش بینی شده است.
جمعیت استان بر اساس آخرین آمار سه میلیون و 265 هزار نفر و تعداد واجدان شرایط رای دادن در آذربایجان غربی نیز دو میلیون و 342 هزار نفر اعلام شده است.
3214/ 3072
** خبرنگار: شاهین سپهراد ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.