به گزارش خبرنگار ایرنا معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی روز دوشنبه در این همایش با بیان اهمیت انتخابات گفت: دانش آموزان رأی اولی امروز به کنشی جدید رسیده اند و در تصمیم گیری برای آینده مملکت شرکت می کنند.
قدرت الله قاسمی بیان کرد: آموزش و پرورش با برگزاری همایش های رأی اولی ها، دانش آموزان را با اصول مشارکت سیاسی آشنا می کنند.
وی با اشاره به اینکه زندگی محصول انتخاب های افراد است، گفت: این موضوع نیازمند نهایت دقت است چرا که زندگی اجتماعی با حضور در عرصه انتخابات وارد مرحله جدیدی می شود.
وی اظهار کرد: حضور در انتخابات برای دانش آموزان به معنای بلوغ سیاسی است و باید انتخاب های افراد را به مسیر الهی نزدیک کند.
وی گفت: انتخابات راه مرسوم مدنی برای توزیع قدرت در کشور است و با حضور حداکثری اقتدار ملت و کشور ایران را به جهانیان نشان خواهیم داد.
وی با اشاره به اینکه همواره باید اخلاق انتخاباتی را رعایت کرد، افزود: حضور فراگیر در پای صندوق های رای یک اصل است که نباید فراموش شود.
نظیر این همایش در طول هفته جاری برای تمامی رای اولی های استان برگزار می شود.
به گزارش ایرنا و براساس اعلام مسئولان استان آذربایجان غربی امسال از بین افزون بر سه میلیون جمعیت استان، 2 میلیون و 342هزار نفر واجد شرکت در انتخابات بوده که از این تعداد 61 هزار نفر رای اولی هستند.
7125/2093 **خبرنگار : طاهره نوید آرین ** انتشار دهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.