حجت الاسلام سید مصطفی حسینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: طبق برنامه ریزی ها امسال باید در هر استان کشور، 10 موقوفه جدید ایجاد شود که در این خصوص فرهنگسازی و تبیین نیازهای حوزه وقف به مردم یک ضرورت به شمار می رود.
وی اضافه کرد: ایجاد موقوفات قرآنی یکی از ظرفیت های توسعه فعالیت های قرآنی در جای جای کشور است که در این زمینه خلأ تاریخی و اساسی داریم.
وی اظهار کرد: اجرای مسابقات قرآنی در سراسر کشور در مراحل مختلف به ویژه مرحله کشوری که امسال در آذربایجان غربی برگزار می شود، می تواند یکی از ظرفیت های بالقوه در راستای ترغیب شهروندان، واقفان و خیران به وقف های قرآنی باشد.
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از ترویج فعالیت های پژوهشی در حوزه قرآنی در کشور خبر داد و گفت: در 10 سال گذشته همایش های پژوهشی قرآنی همزمان با مسابقات بین المللی قرآن کریم برگزار شده که نتایج بسیار خوبی نیز در پی داشته است.
حجت الاسلام حسینی گفت: امیدواریم با توسعه این پژوهش ها در سال های آینده، ضمن توجه بیشتر به مفاهیم والای قرآنی، درآمد ناشی از موقوفات قرآنی نیز در همین راستا مورد استفاده قرار گیرد.
به گزارش ایرنا، در حال حاضر 197 هزار موقوفه قرآنی در کشور وجود دارد که سالانه بیش از 2 هزار مورد به این تعداد اضافه می شود.
8137/2093 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.