ایرج شجاعی روز پنجشنبه در نشست شورای اداری شهرستان مهاباد اظهار کرد: از این تعداد 64 صندوق اخذ رای در مهاباد در نظر گرفته شده است که از این تعداد یک صندوق ثابت اخذ رای، سیار است.
وی در خصوص انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز در این شهرستان گفت: از 954 نامزد انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان مهاباد 31 نفر رد صلاحیت شدند یعنی حدود 99.5 درصد صلاحیت کسب کردند.
شجاعی افزود: از این تعداد 102 نامزد در شهر مهاباد که انتخابات به صورت الکترونیک برگزار می شود صلاحیت کسب کردند و 12 نفر هم در شهر خلیفان نامزد شوراها هستند.
وی همچنین با دعوت از مردم برای شرکت گسترده در انتخابات پیش رو بیان کرد: وزیر دفاع عربستان به وضوح ایران را تهدید می کند البته این تهدیدها از جوانب و کشورهای مختلف در مقاطع مختلف تاریخ انقلاب تکرار شده است اما زمانی که مشارکت مردم در انتخابات را دیده اند از آسیب رساندن به نظام ناامید شده و جرات جسارت به کشورمان را نداشته اند.
وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید عملکرد مناسبی در چهار سال گذشته داشته است، گفت: کاهش تورم 40 درصدی به تورم تک رقمی، افزایش تولید و ذخیره گندم از 200 هزار تن در سیلوهای کشور به 6.5 میلیون تن و افزایش صادرات نفت از جمله دستاوردهایی است که در سایه تلاش این دولت کسب شده است.
همچنین در پایان این نشست مانور آموزشی انتخابات الکترونیک برای مدیران و مسئولان شهرستان مهاباد برگزار شد.
تبلیغات شوراهای اسلامی شهر و روستا از امروز/پنجشنبه/ آغاز شده است و تلبیغات انتخابات ریاست جمهوری نیز پیش از این آغاز شده بود که تا بیست و هفتم اردیبهشت ماه ادامه دارد.
در انتخابات شوراهای شهرستان مهاباد 138 روستای حایز شرایط انتخابات شورای های اسلامی روستا و 2 شهر مهاباد و خلیفان است که در مجموع 442 عضو شورا در این شهرستان انتخاب خواهند شد.
64 شعبه اخذ رای و 320 صندوق برای برگزاری انتخابات آینده ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در این شهرستان پیش بینی شده است.
از این تعداد شعبه اخذ رای 64 شعبه در شهر مهاباد و 99 شعبه روستایی در بخش مرکزی و خلیفان است، در واقع در هر شعبه یک صندوق مختص انتخابات ریاست جمهوری و یک صندوق مختص انتخابات شورای های اسلامی شهر و روستا است.
شهرستان مهاباد با حدود 237 هزار نفر جمعیت دارای 2 بخش خلیفان و مرکزی بوده که در جنوب آذربایجان غربی واقع است.
پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا بر اساس اعلام شورای نگهبان همزمان با دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری 29 اردیبهشت امسال برگزار می شود.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرسirnamahabad@ دریافت کنید.
3093**انتشار دهنده: پیمان پاکزاد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.