به گزارش ایرنا، 'نژاد جهانی' روز سه شنبه در نشست هماهنگی برنامه های گرامیداشت سوم خرداد و سالگرد ارتحال حضرت امام (ره)، اظهار کرد: اگرچه پایان رسمی جنگ تحمیلی چندین سال بعد از آزاد سازی خرمشهر اتفاق افتاد اما نتیجه هشت سال جنگ تحمیلی در زمان آزاد سازی خرمشهر تعیین شد.
وی افزود: آزاد سازی خرمشهر یک واقعه عادی نبود و غیر از نشان وجهه انقلابی- اسلامی و مسائل نظامی آن یک تغییر قاعده و بازتعریفی در ساختار جنگ ها در دنیا بود.
فرماندار سردشت با اشاره به اینکه اهمیت آزاد سازی خرمشهر فراتر از منطقه است، اظهار کرد: چنانچه آزاد سازی خرمشهر اتفاق نمی افتاد تکلیف شهرهای مرزی در ادامه فرایند زیاده خواهی های صدام و اعراب در بازتعریفی که از مرزهای خودشان داشتند، معلوم و درصدد غصب کشور بودند.
وی همچنین در بخش دیگری از سخنان نشست به ابعاد شخصیت حضرت امام راحل (ره) پرداخت و افزود: ایشان غیر از اینکه رهبر کبیر انقلاب اسلامی بودند در نهضت بیداری اسلامی در سطح جهان نقش عمیقی را ایفا کردند که بخش های دیگر از وجوه شخصیت امام را در مطالعه کتاب ها، دیوان اشعار و وصیت نامه ایشان می توان فهمید.
جهانی همچنین با درخواست از ادارات، اصناف و سازمان ها بر برگزاری هر چه باشکوه تر و کیفی تر شدن این مراسمات تاکید کرد.
معاون هماهنگ کننده سپاه سردشت نیز در این نشست گفت: امام راحل (ره) با شخصیت جامعی که داشت در عین اینکه یک سیاستمدار تمام عیار بود یک عالم دینی، فقیه و یک استراتژیست کامل هم بود.
سرهنگ مصطفی حبیبی افزود: ایشان با هوشمندی توانست انقلابی بی نظیر را در دنیا به ثمر برساند که از هر لحاظ کامل، جامع و متفاوت از تمام انقلاب های اتفاق افتاده در دنیا بود و ایشان در طراحی انقلاب و بعد از آن نهادهای انقلابی و در هدایت جنگ تحمیلی و رهبری جامعه یک مدیر بی همتا بودند.
وی در مورد سوم خرداد هم گفت: فتح‌ خرمشهر در جریان عملیات بیت المقدس به‌ منزله‌ پیروزی‌ نظامی- سیاسی‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ در جنگ‌ تلقی‌ شد و در مقابل دشمن‌ و حامیان غربی و آمریکایی اش‌ نیز بزرگترین‌ ضربه‌ سیاسی-‌ نظامی‌ را متحمل‌ شدند.
سرهنگ حبیبی بیان کرد: جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ تا قبل‌ از این‌ پیروزی ها، تحت‌ تاثیر ابعاد و اهداف‌ تهاجم‌ عراق‌ و در موضع‌ انفعالی‌ قرار داشت، اما از زمان‌ شکسته‌ شدن‌ حصر آبادان‌ (مهر1360) این‌ وضع‌ کاملا تغییر کرد.
وی اظهار کرد: زمانی که آمریکایی ها تداوم‌ این‌ وضع‌ را به‌ زیان‌ خود و همچنین توانایی‌ نظامی‌ ایران‌ و برتری‌ آن‌ نسبت‌ به‌ عراق‌ و پافشاری‌ بر احقاق‌ حقوقش‌ را نگران‌ کننده‌ ارزیابی‌ کردند در جهت تلاش برای تجدید نظر در راهبرد و سیاست منطقه ای خود، به بهانه 'حفظ صلح خاورمیانه' به منطقه آمدند.
وی با بیان بخش دیگری از تلاش ها و اقدامات آمریکایی ها به‌ منظور مهار و کنترل‌ پیروزی های‌ ایران‌، گفت: آنها در پی‌ درک‌ و تحلیل‌ اوضاع‌ منطقه‌ خلیج‌فارس‌ و خاورمیانه به تغییر راهبرد خود روی آوردند.
شهرستان سردشت با جمعیت 120 هزار نفر در جنوب آذربایجان غربی و هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرسirnamahabad@ دریافت کنید.
7562/3093**انتشار دهنده: پیمان پاکزاد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.