پرویز آراسته روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران که به مناسبت روز زمین پاک برگزار شد، افزود: از این میزان 2 هزار تن پسماند خانگی و عادی شهری و یک هزار و 354 تن پسماند روستایی است.
وی اضافه کرد: همچنین سالانه در آذربایجان غربی 817 تن پسماند صنعتی و پنج هزار و 682 تن ضایعات فلزی تولید می شود.
وی با بیان اینکه سالانه 500 تن پسماندهای باطله و خطرناک در استان تولید می شود، اظهار کرد: آذربایجان غربی فاقد مکانی برای امحای برخی پسماندهاست و امکان انتقال این پسماندها به سایر استانها نیز وجود ندارد.
مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: روزانه پنج تن پسماند عفونی در 30 بیمارستان استان تولید می شود که در سال گذشته، این پسماندها 356 بار پایش شده اند.
وی با اشاره به اینکه هشت شهرک صنعتی استان دارای تصفیه خانه هستند، افزود: خط فاضلاب صنعتی فاز 2 شهرک صنعتی ارومیه با فاز 3 دارای مشکل اتصال است که در صدد رفع این مشکل هستیم.
آراسته گفت: هیچ واحد بزرگ صنعتی بدون تصفیه خانه در استان وجود ندارد ولی راهبری تصفیه خانه کارخانه ها دست متخصصان و افراد کاربلد نیست.
وی به افزایش 80 سانتیمتری ارتفاع آب دریاچه ارومیه با همت دولت تدبیر و امید در چند سال اخیر اشاره کرد و افزود: با همت دولت تدبیر و امید و همراهی مردمی و دستگاه های اجرایی در سه سال اخیر در حال حاضر دریاچه ارومیه 2.4 میلیارد مترمکعب آب و 80 سانتیمتر افزایش ارتفاع دارد.
آراسته ادامه داد: این درحالی است که سالانه دریاچه ارومیه 30 تا 40 سانتیمتر آب از دست می داد.
وی تثبیت وضعیت فعلی دریاچه ارومیه را در سه سال اخیر ناشی از آگاهی مردم، بارش ها و عملکرد دستگاه ها به تعهدات خود در زمینه مصوبات ستاد احیای دریاچه ارومیه عنوان کرد.
به گزارش ایرنا سرانه تولید زباله توسط هر فرد شهری در استان 600 تا 850 گرم و هر روستایی 354 گرم زباله است که میانگین کشوری این میزان 720 گرم به ازای هر فرد شهری است.
7125/2093 **خبرنگار : طاهره نوید آرین ** انتشار دهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.