شهریار حسین زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، با اشاره به اقدامات کمیته امداد آذربایجان غربی در جبران خسارتهای سیل در این استان اظهار کرد: باید در راستای برطرف کردن مشکلات سیل‌زدگان استان گام برداریم تا بتوانیم مرهمی به آلام این افراد شویم.

وی افزود: 44 روستای آسیب‌دیده بسیار جزئی است و بیش از 8 هزار خانوار روستایی داریم که آسیب دیدگان از این حادثه طبیعی 27 خانوار است که 11 خانوار آسیب کلی در بنا، لوازم زندگی و رفاه دارند و 16 خانوار آسیب جزئی دیده‌اند و 11 خانوار آسیب‌دیده کلی را در چادرها اسکان داده شده‌اند.

حسین‌زاده خاطرنشان کرد: روستاهایی که بیشترین خسارت را متحمل شده‌اند در منطقه سیلوانا قرار دارند که از میان اهم آن‌ها می‌توان به روستاهای بابا رود، سرد رود، جبل جیران و در برور اشاره کرد که به ترتیب به 18، 6، یک و 2 خانوار در این روستاها آسیب‌هایی وارد شده است.

وی بیان کرد: علاوه بر کمک‌رسانی‌هایی که از ستاد برای این خانوارها شده بود سبدهای غذایی از سوی کمیته امداد استان به این خانوارها داده شده است که شامل برنج، خرما، کنسرو لوبیا، تن ماهی و روغن مایع است و در کنار این بسته، بسته‌های بهداشتی نیز توزیع شده ‌که شامل شوینده‌ها، صابون و خمیردندان است.

مشاور مدیرکل کمیته امداد آذربایجان غربی گفت: تمامی روستاها که مددجویان کمیته امداد آسیب دیده‌اند را حمایت می‌کنیم و تمامی مددجویان از طریق بیمه دانا بیمه شده‌اند که از نظر مالی هیچ مشکلی نخواهند داشت و خسارات مالی آنان جبران می‌شود.

وی اظهار کرد: برای احداث واحدهای مسکونی روستایی تا سقف 200 میلیون ریال، اثاثیه و لوازم رفاهی تا سقف 100 میلیون ریال و اسکان تا سقف 50 میلیون ریال به‌وسیله کمیته امداد آذربایجان غربی و از طرف بیمه برای مددجویان پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 624167
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.