به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، مصطفی دیبایی ظهر امروز در جلسه مدیریت بحران شهرستان ارومیه که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد با اشاره به تبعات سیل اخیر آذربایجان غربی اظهار داشت: خسارات‌های جانی و مالی فراوانی به مردم وارد شده است اما تمامی سازمان‌ها برای جبران خسارات با همدیگر بسیج شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به بارندگی‌های شدید سال 95 وقوع حوادث طبیعی همانند سیل اخیر یک موضوع قابل پیش‌بینی بود بنابراین اطلاع رسانی‌ها از پیش انجام شده بود و هم اکنون باید در راستای برطرف کردن مشکل رفاه و مسکن عموم مردم آسیب دیده گام برداریم.

دیبایی افزود: 4 منطقه نازلوچای، روضه چای، باراندوز چای و شهر چای ارومیه مناطق سیلابی هستند که خوشبختانه به دلیل وجود سد شهر چایی و اقدامات انجام شده در امتداد مسیر این رود از وقوع خسارات احتمالی سنگین پیشگیری شده است به‌طوری که در سیل اخیر آذربایجان غربی بیش از 55 هزار مترمکعب آب وارد سد شهر چایی ارومیه شده است.

وی تصریح کرد: علی رغم اقدامات انجام شده در سه منطقه یاد شده آسیب‌هایی به مردم منطقه وارد شده است.

رئیس امور منابع آب ارومیه بیان کرد: برای خدمت رسانی و کمک رسانی به آسیب دیدگان سیل 2 بیل مکانیکی از سازمان منابع آب ارومیه تجهیز شده بود و 3 بیل مکانیکی دیگر نیز از  شهرستان‌های استان فراهم آورده شد تا بتوانیم در مناطق پرخطر از وقوع خسارات جلوگیری کنیم.

وی اظهار کرد: در اغلب مناطقی که به حریم بسته رودها ورود شده است آسیب‌ها بیشتر است چراکه مردم بدون توجه به عواقب کار خود در حریم بستر رودخانه‌ها و مسیرهای سیلابی ورود کرده‌اند.

دیبایی بیان کرد: بر اثر بارندگی‌های اخیر و سیلاب آذربایجان بیش از 300 میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه سرریز شده است که سهم شهر ارومیه 100 میلیون مترمکعب است.

انتهای پیام/
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 622714
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.