اسعد خضری روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مزارع گندم، نخود، جو و باغ های زردآلو، شلیل، هلو، سیب و گردوی شهرستان اشنویه بیشترین خسارت را متحمل شدند.
وی افزود: رودخانه 'گادر' به علت بارندگی 60 میلی متری در روز جمعه و فشار چندین برابر ظرفیت طغیان کرد و اکنون هم عبور آب با سرعت 140 متر مکعب بر ثانیه ادامه دارد که نشان پرخطر بودن آن است.
وی گفت: دیروز/ جمعه/ در روستاهای حوزه رودخانه گادر خسارات فراوانی به بخش کشاورزی، باغی و منازل مسکونی وارد شد از جمله یک واحد پرورش ماهی در روستای 'پی قلعه' و یکهزار و 560 کلنی زنبور عسل از بین رفت.
خضری اظهار کرد: روستاهای پی قلعه، حسن نوران، سوجه، سرگیز، فجرآباد، کانی رش، دورود، پیروت آباد، گلاز و چند روستای دیگر در این سیل دچار خسارت شدند.
به گزارش ایرنا، رودخانه گادر اشنویه از صبح دیروز/جمعه/ بر اثر بارش باران شدید طغیان کرده و مسیر اشنویه- پیرانشهر را نیز مسدود کرده است.
بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی بارندگی هایی که از روز /پنجشنبه/ آغاز شده تا روز یکشنبه در سراسر استان ادامه می یابد.
رودخانه گادر در مسیر جاده اشنویه- پیرانشهر قرار دارد و از کوه های غرب اشنویه سرچشمه گرفته و به دریاچه ارومیه می ریزد.
شهرستان اشنویه در آذربایجان غربی واقع است و بیش از 70 هزار نفر جمعیت دارد.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرس irna_newsmahabad@ دریافت کنید.
3093**انتشار دهنده: پیمان پاکزاد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.