فریدون سید مصطفوی روز شنبه در آیین افتتاح اکران فیلمهای جشنواره فیلم رشد در آذربایجان غربی افزود: فیلم های اکران شده در جشنواره برای 200 هزار دانش آموز استان در 100 سالن به نمایش در می آید.
وی بیان کرد: فیلم ها برای گروه های سنی مختلف و در موضوعات مختلف علمی، آموزشی و تربیتی اکران می شود.
وی اظهار کرد: امسال یک هزار اثر به دبیرخانه جشنواره فیلم رشد در کشور ارسال شد که از این فیلم ها 800 اثر متعلق به تولید کنندگان داخل کشور و بقیه از سایر کشورها بوده است.
وی بیان کرد: این جشنواره در تمامی نقاط شهری و روستایی آذربایجان غربی به مدت پنج روز برگزار می شود و اختتامیه آن نیز در شهرستان مهاباد خواهد بود.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: آموزش و پرورش باید فناوری های جدید و استفاده از آنها را در سرلوحه روش های آموزشی خود قرار دهد و در صورت تحقق این مهم شاهد تحول در یادگیری و سهولت در انتقال پیام به دانش آموزان خواهیم بود.
سید مصطفوی اضافه کرد: این جشنواره بهترین فرصت است تا دستگاه های مرتبط با فیلم رشد و فیلمسازان و صاحب نظران حوزه تعلیم و تربیت با بهره گیری از نظرات یکدیگر و نیز نظر مخاطبان به تولید پر محتوا در کشور همت کنند.
دبیر چهل و ششمین جشنواره فیلم رشد در آذربایجان غربی هم در این آیین گفت: فیلم یک رسانه آموزشی است و می تواند ما را در رسیدن به اهداف نظام تعلیم و تربیت یاری کند.
اردشیر سید سیاح اضافه کرد: این جشنواره با توجه به بهره گیری از رسانه های دیداری و شنیداری می تواند نقش مهمی در ارتقای آگاهی ها و سطح یادگیری کودکان و نوجوانان ایفا کند.
وی استفاده از تکنولوژی های جدید را در یادگیری بهتر مهم دانست و افزود: نقش رسانه در توسعه ارتباطات در دنیای امروز مشهود است و این ابزار مهم می توان در انتقال مفاهیم به دانش آموزان بسیار اثر گذار باشد.
به گزارش ایرنا فیلمهای چهل و ششمین جشنواره فیلم رشد در سطح مناطق آموزشی آذربایجان غربی به تعداد 88 فیلم و مدت پنج روز اکران می شود.
در سال گذشته 120 هزار دانش آموز استان به تماشای فیلم های این جشنواره در استان نشستند.
7125/2093 ** خبرنگار: طاهره نوید ارین ** انتشار دهنده: صابر چهرگانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.