اسمعیل کریم زاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از دوم فروردین سال جاری نیز برای ایجاد تعادل در بازار مرغ منجمد، مرغ های توزیعی در مرکز استان با قیمت پنج هزار و 550 تومان و در شهرستان ها با قیمت پنج هزار و 560 تومان عرضه شده که حدود 200 تومان کمتر از قیمت پیش تعیین شده آن است.
وی با بیان اینکه نیاز روزانه مردم این استان به گوشت سفید مرغ بیشتر از طریق گوشت مرغ گرم تامین می شود، ادامه داد: در حال حاضر قیمت مرغ گرم آماده طبخ در سطح استان به طور میانگین پنج هزار و 950 تومان بوده که قیمت آن نسبت به 2 روز گذشته از 350 تومان کاهش برخوردار است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه قیمت گوشت گرم گوسفندی و گوساله نیز در روزهای اخیر از روند کاهشی برخوردار بوده است، ادامه داد: 85 تن گوشت قرمز منجمد در استان ذخیره سازی شده که قیمت آن 23 هزار و 500 تومان برای نمونه وارداتی و 22 هزار و 500 تومان برای نمونه داخلی است و تاکنون 60 تن از این میزان در مراکز عرضه توزیع شده است.
کریم زاده بیان کرد: 2 هزار و 300 تن برنج برای ایام نوروز در انبار شرکت غله و خدمات بازرگانی ذخیره سازی شده که قیمت نوع دانه بلند هندی سه هزار و 800 تومان و نوع سفید 2 هزار و 700 تومان بوده که در فروشگاه های زنجیره ای در حال توزیع است.
وی گفت: 850 تن شکر نیز با قیمت 2 هزار و 855 تومان برای عید تدارک دیده شده بود که تاکنون 30 تن از آن با توجه به میزان تقاضا در سطح استان توزیع شده است.
وی اضافه کرد: توزیع این اقلام تا 20 فروردین سال جاری و بر اساس نیاز بازار ادامه دارد و در صورت افزایش تقاضا تا آخر فروردین نیز امکان توزیع وجود دارد.
به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی علی اکبر مهرفرد، قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور بازرگانی و صنایع کشاورزی 2 روز مانده به عید اعلام کرده بود که گزارش های میدانی حاکی است که کالاهای مورد نیاز مردم در ایام نوروز به وفور در بازار وجود دارد و همین وعده نیز در بوته عمل به بار نشست.
8135/ 3072 ** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.