رئیس کمیته امداد امام خمینی آذربایجان غربی از اعزام 305 نفر مددجو به اردو های فرهنگی خبر داد.

عزیز سهندی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، منطقه آذربایجان غربی با بیان اینکه امسال سی و هفتمین دوره اعزام به اردوهای فرهنگی است گفت: در سال 94 تعداد 3729 نفر و در سال 95 تعداد  5929 نفر به اردوهای فرهنگی اعزام شده اند همچنین، پیش بینی می شود در ایام عید این رقم به 305 نفر برسد.

وی ادامه داد: در سال 95 بیش از 10 میلیارد ریال اعتبار برای اردو های فرهنگی اختصاص یافته است.

وی گفت: اردوهای فرهنگی بیشتر در غالب سفر های زیارتی از جمله عتبات عالیات، مشهد مقدس، قم، جمکران، مرقد امام(ره) حضرت عبدالعظیم حسنی و امام زاده ها هستند.

سهندی در خصوص هزینه اردو ها گفت: کلیه هزینه های اعزام زائران کاملا رایگان و به عهده کمیته امداد بوده همچنین، از میانگین سرانه اردوهای زیارتی داخلی، مبلغ 3 میلیون ریال مشهد مقدس، 500 هزار ریال سفر های درون استانی و نیز میانگین اردوهای اعزامی به عتبات عالیات 8 میلیون ریال است.

وی با بیان اینکه این دوره ها در طول 12 ماهه سال برگزار می شود تصریح کرد: در سال جاری غالب اردوهای اعزامی کمیته امداد امام (ره) به اماکن زیارتی از جمله عتبات عالیات، مشهد مقدس، قم، جمکران،مرقد مطهر امام(ره) حضرت شاه عبدالعظیم حسنی، راهیان نور و اماکن زیارتی داخل استان بوده است و تعدادی از اردو های درون استانی در قالب اردو های فرهنگی و تربیتی برگزار شده است.

سهندی به اهداف برگزاری این اردو ها اشاره کرده و گفت: این اردو ها با هدف نشر و ترویج نهادینه سازی سنت های حسنه اسلامی، ترویج سبک زندگی اسلامی- ایرانی، آشنایی با معاف انسان ساز اهل بیت(ع) و ایجاد نشاط اجتماعی و تربیت گروهی برگزار می شود. 


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.