به گزارش ایرنا، مسابقات فول کنتاکت در چهار رده سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در سالن سه هزار نفری میلاد نور بوکان برگزار شد که در پایان و در مجموع تیمی و در هر چهار رده سنی تیم استان آذربایجان غربی به مقام قهرمانی دست یافت و تیم های کردستان و کرمانشاه به ترتیب مقام های دوم و سوم را کسب کردند.
در پایان این دوره از رقابت ها نفرات برتر هر وزن در رده سنی بزرگسالان به عنوان تیم منتخب بزرگسالان کشور برای اعزام به مسابقات بین المللی کشور گرجستان انتخاب و معرفی شدند.
این دوره از مسابقات با حضور 300 ورزشکار از 20 استان کشور به مدت 2 روز در شهرستان بوکان برگزار شد.
مسابقات فول کنتاکت کیک بوکسینگ بین المللی کشور گرجستان با حضور کشورهای مختلف در اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می شود.
فول‌کنتاکت به معنای درگیری کامل است و در ابتدا آن را کاراته حرفه ای می نامیدند، مسابقات این رشته در داخل رینگ و با استفاده از دستکش بوکس انجام می شود.
کیک بوکسینگ به معنای لگد و ضربات دست و ترکیبی از بوکس تایلندی و فول کنتاکت است و در اوایل دهه 90 میلادی از رشته فول کنتاکت منشعب شد.
** در حاشیه برگزاری مسابقات فول کنتاکت کیک بوکسینگ قهرمانی کشور مسابقات سامبو منطقه ای غرب کشور نیز برگزار شد**
مسئول برگزاری مسابقات سامبو و مسابقات فول کنتاکت کیک بوکسینگ استان آذربایجان غربی در پایان این مسابقات به خبرنگار ایرنا، گفت: با توجه به ورود رشته رزمی سامبو به بازی های المپیک آسیایی و نگاه ویژه وزارت ورزش و جوانان و فدارسیون ورزش های رزمی به رشته های مدال آور برای استفاده و شناسایی ظرفیت های موجود مسابقات سامبو نیز به صورت منطقه ای در شهرستان بوکان برگزار شد.
کمال علیخواه آذر ادامه داد: مسابقات سامبو نیز که به صورت منطقه ای برگزار شد 11استان کشور با 190ورزشکار حضور داشتند.
وی اظهار کرد: در پایان این مسابقات نیز در مجموع مدال های کسب شده و رده های مختلف سنی استان آذربایجان غربی به مقام نخست دست پیدا کرد و تیم های گیلان و مازندران نیز در مجموع تیمی به ترتیب مقام های دوم و سوم شدند.
علیخواه آذر افزود: نفرات برتر مسابقات سامبو نیز به عنوان تیم ملی سامبو کشور برای مسابقات جهانی انتخاب شدند.
به گزارش ایرنا، سامبو یک رشتهٔ جدید رزمی محسوب می‌شود که در دههٔ 1920 در ارتش سرخ شوروی به منظور تقویت توانایی مبارزه تن ‌به ‌تن سربازان، پایه‌گذاری شد.
این رشته بر فنون گلاویزی و پرتابی تأکید دارد و تلفیقی از مؤثرترین تکنیک‌های چندین رشتهٔ دیگر از جمله جودو ژاپنی، کشتی آزاد و فرنگی و سبک‌های محلی کشتی آسیای میانه و قفقاز است.
استان آذربایجان غربی یکی از استان های مطرح در کشور رشته های ورزشی فول کنتاکت کیک بوکسینگ و سامبو می باشد.
در شهرستان بوکان 37 هئیت فعال در رشته ای مختلف ورزشی فعال است.
شهرستان بوکان با 227هزار نفر در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرسirna_newsmahabad@دریافت کنید.
7510/3093** خبرنگار: محمد ادیب** انتشار دهنده: پیمان پاکزاد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.