مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: امروز به حول و قوه الهی، تدابیر دولت یازدهم و در سایه همدلی مردم ومسئولین سازمان منطقه آزاد، قطار توسعه و پیشرفت این منطقه حرکت کرده و تا سه سال آینده ماکو پیشرفته ترین و توسعه یافته ترین شهر آذربایجان غربی می شود.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، حسین فروزان در دیدار با جمعی از ریش سفیدان ،معتمدین و بازاریان ماکو با اشاره به اینکه توسعه همه جانبه این شهرستان در سایه تعامل محقق می شود افزود: شتاب توسعه و پیشرفت این منطقه بی نظیر است و برای نیل به هدف نهایی و جایگاه واقعی شهرستان تاریخی ماکو باید تلاش مضاعف کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: ماموریت این سازمان، توسعه صادرات و ارز آوری، ورود به بازارهای جهانی، تسهیل ورود و جذب سرمایه های خارجی، جذب و انتقال فناوری های نوین و اشتغالزایی است که آمارها نشان می دهد در این خصوص رشد چشمگیری داشته ایم.

 وی تصریح کرد: بودجه سازمان از 530 میلیارد ریال در سال 93 به یک هزار و 800 میلیون ریال در سال جاری افزایش یافته و پیش بینی می شود در سال 96 به سه هزار و 300 میلیارد ریال برسد و حجم صادرات از طریق منطقه آزاد ماکو در 10 ماهه سال جاری از 15 میلیون دلار نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته به 50  میلیون دلار افزایش یافته است.

فروزان همچنین از افزایش چشمگیر تردد وسایل نقلیه در منطقه آزاد ماکو خبر داد و گفت: در 9ماهه سال گذشته یک میلیون و 700 وسیله نقلیه از پلیس راه ماکو عبور کرده اند که این میزان امسال به 3 میلیون وسیله نقلیه رسیده است.

 مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به تلاش های مسئولین وقت برای تاسیس منطقه آزاد ماکو اظهار داشت: امروز در سایه سازمان منطقه آزاد شاهد فراهم آمدن زیرساخت ها و اجرای عملیات های زیربنایی در این منطقه هستیم.

 فروزان افزود: تقویت اقتصاد محلی و افزایش اشتغالزایی موهبتی است که درسایه نظام مقدس جمهوری اسلامی در این منطقه ایجاد شده و در نهایت منجر به رشد اقتصاد ملی خواهد شد.

 وی ادامه داد: البته تقویت اقتصاد محلی و منطقه ای به ارائه مشوقِ برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی نیاز دارد که در این زمینه بازاریان، تجار و معتمدین منطقه نقش بسزایی دارند

. این مقام مسئول در پایان با اشاره  به فرارسیدن انتخابات شورای اسلامی شهر افزود: همه عقلا و نخبگان منطقه دست به دست هم دهند و فرصت طلایی که پیش آمده را مغتنم شمرده تا گام های بلندی در جهت توسعه این منطقه برداشته شود.

 به گزارش ایسنا؛ در این جلسه معتمدین، تجار و بازاریان ضمن تقدیر از تلاش ها و زحمات مدیرعامل سازمان به بیان دیدگاه ها و پیشنهادات خود پرداختند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.