به گزارش ایرنا، هوشنگ عطاپور روز سه شنبه در دومین همایش تبیین حقوق شهروندی در ارومیه اظهار کرد: با توجه به اینکه آذربایجان غربی جزو مناطق درگیر در جنگ هشت ساله دفاع مقدس بود، از منابع ملی برای توسعه این استان استفاده کارشناسی نشده و به مطالبات مردم پاسخ مناسبی داده نشده است.
وی ادامه داد: مردم آذربایجان غربی درگیر مسائلی مانند کولبری، کمبود تخت های بیمارستان ها و کمّیّت نامناسب فضاهای آموزشی هستند که از طریق منشور حقوق شهروندی قابل پیگیری است.
رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی نیز در این همایش گفت: منشور حقوق شهروندی جمهوری اسلامی به جوهره و گستردگی قانون اساسی جمهوری اسلامی است.
ولی عاقلی افزود: منشور حقوق شهروندی از 120 ماده و 22 فصل تشکیل شده که طبق مستندات 238 مورد از مواد ذیل آن از تبصره های قانون اساسی و همچنین 245 مورد مستند از آن به قوانین عادی مجلس و مصوبات شورای عالی فرهنگی ارتباط دارد.
وی گفت: همچنین منشور حقوق شهروندی نشات گرفته از دین مبین اسلام است که این امر نیز از شاخصه های مهم این منشور به شمار می رود.
وی فقر زدایی را از دیگر سرفصل های منشور حقوق شهروندی نام برد و افزود: تامین رفاه، حق اشتغال و حق مسکن از جمله حقوق تک تک افراد است که به خوبی به تبیین آن در این منشور پرداخته شده است.
به گزارش ایرنا، 510 مقاله به دبیرخانه دومین همایش حقوق شهروندی ارسال شده بود که تعدادی از آنها در همایش ارائه شد.
3214/2093** خبرنگار: شاهین سپهراد** انتشار دهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.