حسین فروزان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بودجه این سازمان از 530 میلیارد ریال در سال 93 به یکهزار و 800 میلیون ریال در سال جاری افزایش پیدا کرده است.
وی اضافه کرد: پیش بینی می شود بودجه منطقه آزاد ماکو در سال 96 به سه هزار و 300 میلیارد ریال برسد.
وی همچنین از افزایش 2 و نیم برابری حمل و نقل از مرز بازرگان خبر داد و گفت: در 9ماهه سال گذشته یک میلیون و 700 وسیله نقلیه از پلیس راه ماکو عبور کرده بود که این میزان به 3 میلیون وسیله نقلیه در سال جاری رسیده است.
وی افزود: شرایط منطقه آزاد ماکو در حال حاضر به گونه‌ ای است که زمینه برای توسعه همه جانبه فراهم است و در صورتی که عده ای مانع تراشی و حاشیه سازی نکنند سریع تر به اهداف مورد نظر این سازمان می رسیم.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو بیان کرد: ماموریت این سازمان، توسعه صادرات و ارزآوری، ورود به بازارهای جهانی، تسهیل ورود و جذب سرمایه های خارجی، جذب و انتقال فناوری های نوین و اشتغالزایی است.
فروزان ادامه داد: تقویت اقتصاد محلی و منطقه ای نیازمند مشوق برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی است و در این زمینه بازاریان، تجار و معتمدین منطقه نقش بسزایی دارند.
منطقه آزاد ماکو با پنج هزار کیلومتر وسعت شامل شهرستان های ماکو، شوط و پلدشت است و در مرزهای کشورمان با جمهوری خودمختار نخجوان و ترکیه قرار دارد.
7132/3072 **خبرنگار: حمید قاسمی ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.