حمید زراعتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: توزیع نهال برای نهادینه کردن فرهنگ درختکاری و ایجاد فضای سبز در محیط زندگی و کار انجام می گیرد.
وی اظهار کرد: قرار است این نهال ها با همکاری سازمان های مردم نهاد در بقاع متبرکه، دانشگاه ها، مزار و منازل شهدا و فضاهای سبز و بلوارهای سطح شهر کاشته شود.
وی از توزیع حدود 300 اصله نهال در مدارس سلماس نیز خبر داد و بیان کرد: فرهنگ کاشت درخت باید از مدارس آغاز شود تا کودکان و نوجوانان با اهمیت دادن به سرمایه های ملی، در حفظ آنها کوشا باشند.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سلماس با اشاره به اصلاح نهال 14 هکتار از اراضی جنگل کاری شده شهرستان سلماس افزود: افزایش سرانه فضای سبز از وظایف ذاتی اداره منابع طبیعی بوده و هر هکتار جنگل 65 تن گرد و غبار را در خود رسوب داده و 2.5 تن اکسیژن تولید می کند.
وی همچنین از توزیع 2 هزار اصله نهال برای کاشت در محدوده های روستاهای بخش این شهرستان خبر داد و اضافه کرد: برگزاری نمایشگاه نقاشی و عکس منابع طبیعی برای دانش آموزان سلماس، بازدید از پروژه های منابع طبیعی، برگزاری جلسات آموزشی در رابطه با حراست از منابع طبیعی، برگزاری همایش پیاده روی همراه با غرس نهال و بازدید از طرح ملی مبارزه با ریزگردهای دریاچه ارومیه از دیگر برنامه های هفته منابع طبیعی در شهرستان است.
پانزدهم تا بیست و دوم اسفندماه، هفته منابع طبیعی نامگذاری شده است.
شهرستان سلماس که در شمال آذربایجان غربی واقع شده، با وجود گستردگی بسیار زیاد، از پوشش کم درخت و گیاهان طبیعی برخوردار است.
7156/ 2093 ** خبرنگار: جمال فرخیان ** انتشار دهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.