رضا جوان کیا روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بخشی از آسفالت سطح شهر ارومیه با حفاری‌های خدماتی آسیب می بیند که در صدد هستیم این آسیب را دست کم در ایام منتهی به پایان سال و عید نوروز کمتر کنیم.
وی اضافه کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه حفاری شرکت های خدماتی با استفاده از سامانه اطلاع ‌رسانی ۱۳۷ و سامانه هوشمند 1000441137 می‌توانند در این نظارت‌ها، یاری‌رسان مدیریت عمرانی شهرداری ارومیه باشند.
وی با اشاره به اجرای طرح ضربتی آسفالت ریزی و لکه گیری در معابر شهر ارومیه اظهار کرد: برودت هوا، بارش‌های برف و اجرای خدمات زمستانی با تجهیزات سنگین و نیمه سنگین در سال جاری به بخشی از آسفالت مسیرهای اصلی و فرعی و کوچه‌ های شهر ارومیه آسیب زده است که به این منظور اکیپ‌های آسفالت ‌ریزی معاونت فنی‌ و‌ عمرانی و مناطق پنجگانه شهرداری ارومیه عملیات آسفالت ‌ریزی و لکه ‌گیری را به صورت شبانه روزی در سطح شهر ارومیه آغاز کرده ‌اند.
معاون فنی و عمرانی شهردار ارومیه بیان کرد: این عملیات هم‌ اکنون در بخش‌های مختلف شهر ارومیه به وی‍ژه در محل های پر تردد در حال اجراست و تا آستانه سال جدید نیز ادامه دارد.
جوان کیا افزود: آسفالت معابر از دغدغه های مدیریت شهری ارومیه است و در چهار سال گذشته یک میلیون و 200 هزار تن آسفالت در سطح شهر پخش شده است.
وی اضافه کرد: در این مدت 8.4 میلیون مترمربع در معابر خاکی شهر ارومیه آسفالت ریزی شده است.
وی با اشاره به اجرای 11 پروژه در حوزه هدایت و مهار آبهای سطحی در شهر ارومیه گفت: این پروژه ها با هدف پیشگیری از نفوذ آب های بالادستی به هنگام بارندگی و جلوگیری از بروز سیلاب های مخرب به داخل شهر اجرا می شود.
وی لوله گذاری جاده شهید کلانتری، رسوب گیر گلشهر یک و دو، احداث گالری آب های سطحی خیابان های امین و عدالت را از جمله این طرح ها عنوان کرد.
جوان کیا افزود: این پروژه ها در سال جاری با اعتبار بالغ بر 160 میلیارد ریال در مناطق مختلف شهر ارومیه اجرا شده است.
معاون فنی و عمرانی شهردار ارومیه اضافه کرد: علاوه بر این طرح ها 47 پروژه نیز تحت نظارت مستقیم گروه آب های سطحی معاونت فنی و عمرانی در سطح مناطق پنجگانه شهرداری ارومیه در دست اجراست.
وی ادامه داد: از سال 92 تاکنون 25 کیلومتر کانال احداث و پوشش شده که شامل 21 کانال است.
وی با بیان اینکه از سال 92 تاکنون 17 پل عابر پیاده در سطح شهر احداث شده است، گفت: این تعداد پل عابر پیاده ایجاد شده در مقایسه با سال های گذشته از تاریخ تاسیس شهرداری تا سال 91، پنج برابر رشد داشته است.
ارومیه شهری به وسعت 10 هزار و 500 هکتار است که در آن افزون بر 700 هزار نفر جمعیت زندگی می کنند.
8137/2093 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.