مسئول برگزاری این نمایشگاه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: 17 طراح آذربایجان غربی با خلق 28 پوستر با موضوع ترامپ گرایی رفتار این شخصیت آمریکایی را به تصویر کشیدند.
امیر ختایی خسروشاهی افزود: این طراحان گرافیک آثار خود را در ابعاد 50 در 70 و در سبک مینیمالیسم (ساده گرایی) در معرض دید عموم قرار داده اند.
وی با اشاره به اینکه ترامپ با رفتار خود در توهم به وجود آوردن مکتبی به نام ترامپیسم (ترامپ گرایی) است، اضافه کرد: این گرافیست ها در قالب 'گروه طراحان گرافیک آذربایجان' با استفاده از خلق شوک دیداری از طریق رنگ ها و طرح های خاص، روحیه جنگ طلبانه و پرخاشگرانه دونالد ترامپ را به بوته نقد کشیدند.
وی با بیان اینکه فروش این آثار مهم ترین هدف نمایشگاه 'ترامپیسم' نیست، بیان کرد: دید عموم مردم و مسئولان زیباسازی شهری نسبت به طراحی پوسترها کلیشه ای بوده و این نمایشگاه به دنبال اصلاح این دید است.
وی افزود: می توان از ظرفیت های طراحی هنرمندان و فارغ التحصیلان رشته های هنر، گرافیک، عکاسی و ارتباط تصویری در راستای طراحی تاثیرگذار پوسترها در مناسبت های ملی استفاده کرد.
نسیم کارگرنژاد، مدیر موسسه تبلیغاتی پرگار گرافیک و از طراحان این نمایشگاه گفت: در طراحی پوستر خود با نشان دادن این تصویر که ترامپ ستاره های پرچم آمریکا را به سطل آشغال می ریزد، بی ارزش کردن پرچم و جایگاه آمریکا توسط این شخصیت را نشان داده ام.
وحید حسین پور، دارنده رتبه سوم گرافیک 'جشنواره نسلی از آفتاب' نیز بیان کرد: در پوستر خود با استفاده از زمینه رنگ سفید و پرداخت به تصویر اصلی به رنگ سیاه، ترامپ را شخصیتی تصور کرده ام که سیر تکاملی وی به صورت برعکس عمل می کند.
ناصر بختیاری، عکاس و طراح گرافیک نیز اظهار کرد: یکی از موضوع های روز اجرای دیوارکشی بین مرز آمریکا و مکزیک توسط ترامپ است که با طرح پنهان شدن این شخصیت پشت دیوار، آن را به تصویر کشیدم.
امین اکبرنژاد، نفر برتر گرافیک و عکاسی آذربایجان غربی در سال 1391 شمسی اظهار کرد: احتیاط و خطر را در پوسترهای خود با نمایش سوار شدن ترامپ بر نقشه کشورش به نمایش گذاشته ام.
امیر رضایی حصاری، منتخب مسابقه بین المللی پوستر ترکیه نیز گفت: نمایش رابطه آمریکا با اسرائیل و استفاده از رنگ آبی که نشانگر قسمت آبی رنگ پرچم آمریکاست را بهانه ای برای بیان اهمیت صلح در جهان قرار داده ام.
هادی ارجمند، امین اکبرنژاد، وحید حسین پور، ندا حضرتی، وحید حقی، امیر ختایی، امیر رضایی حصاری، سعید شیخ بگلو، رضا غفاری، وحید غفاری، مریم مهدی زاده، مهدی وفایی، مینا نسلیانی، نسیم کارنژاد، داود اسدپور، ناصر بختیاری و میثم رجب زاده طراحان گرافیکی هستند که آثار خود را در این نمایشگاه به معرض دید عموم گذاشته اند.
این نمایشگاه از 14 تا 20 اسفند سال جاری و از ساعت 10 تا 13 و 17 تا 20 در نگارخانه ارومیه برای بازدید علاقه مندان دایر است.
7129/3072 ** خبرنگار: توحید محمودپور** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.