به گزارش خبرنگار ایرنا ، دبیر سومین دوره مسابقات قرآن منطقه آزاد ماکو شامگاه سه شنبه در آئین اختتامیه این مسابقات با اشاره به شرکت سه هزار و 280 نفر در این مسابقات گفت: شرکت این تعداد در مسابقات قرآنی در سطح کشور بی نظیر است و بنابر اذعان مسئولان و معاون قرآنی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رکورد جدید در تعداد شرکت کنندگان مسابقات قرآنی در کشور توسط منطقه آزاد ماکو ثبت شد.
جواد اسماعیل زاده افزود: این مسابقات در 10 رشته قرائت، ترتیل، حفظ، مفاهیم، نهج البلاغه، صحیح خوانی، حفظ عمومی، اذان، ابتهال و دوخوانی در سه گروه سنی و 2 بخش خواهران و برادران با 15 نفر داور برگزار شدکه 116 نفر از کل شرکت کنندگان عناوین برتر را کسب کردند.
وی اضافه کرد: حضور 10 خانواده به صورت خانوادگی در این مسابقات، برگزاری نمایشگاه آثار قرآنی، معرق کاری، کتابت و خوشنویسی همزمان با برگزاری این مسابقات از ویژگی های بارز این مسابقات بود
امام جمعه ماکو نیز در این آئین با اشاره به حدیث ثقلین گفت: تمسک جستن به قرآن و عترت برای همه بشریت دستور الهی است که در صورت رعایت آن، تمام مشکلات بشریت رفع می شود.
حجت الاسلام ایوب رنجبری با اشاره به تاثیرگذاری این گونه مسابقات در افزایش سطح فرهنگی، اجتماعی و تخصصی نخبگان قرآنی اضافه کرد: قرآن کریم چون از منبع اصلی و سرچشمه پر فیض خداوند سرچشمه می‌گیرد، برای انسان زیبا و دلنشین است.
وی با تسلیت سالروز شهادت حضرت زهرا (س) بر لزوم درس گرفتن از سیره آن حضرت در تمامی شئونات زندگی از جمله سبک زندگی، ساده زیستی و ولایتمداری تاکید کرد.
وی با اشاره به حقیقت و جایگاه فاطمیه گفت: آن چه از روایات و احادیث برداشت می شود این است که حضرت زهرا (س) همتایی بی بدیل برای قرآن است.
به گزارش ایرنا، در این مسابقات 116 برنده در 10رشته در سه گروه سنی زیر 11 سال، زیر 16 و بالای 16 سال خواهران و برادران معرفی و به نفرات اول تا سوم جوایز نفیسی اهدا شد.
همچنین نفرات اول بالای 16 سال به مسابقات کشوری مناطق آزاد را یافتند.
منطقه آزاد ماکو شامل شهرستان های ماکو، شوط و پلدشت است و پنج هزار کیلومتر وسعت دارد.
7132/2093**خبرنگار: حمید قاسمی**انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.