حسین فروزان پنجشنبه شب در گفت و گو با خبرنگاران افزود: امیدواریم مجوز بهره برداری سه ماهه از این فرودگاه صادر شود و بتوانیم پروازهای به مقصد تهران، تبریز و ارومیه را به انجام برسانیم.
وی نبود شرکت مستقل هواپیمایی در آذربایجان غربی را یکی از مهمترین مشکلات صنعت هوایی این استان برشمرد و اظهار کرد: به همین دلیل تعداد پروازها کم و قیمت پروازها بسیار زیاد است که باید برای بهبود این روند زمینه راه اندازی این شرکت با همکاری همه بخش ها در استان فراهم شود.
وی با ابراز خرسندی از برگزاری همایش اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان ادامه داد: نقش منطقه آزاد ماکو در ارتقای مناسبات ایران با این کشور بسیار اساسی است چرا که این منطقه 140 کیلومتر مرز مشترک با نخجوان به عنوان بخشی از خاک جمهوری آذربایجان دارد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو اظهار امیدواری کرد که این همایش زمینه شناساندن ظرفیت های منطقه و استفاده از این ظرفیت ها برای جذب سرمایه گذاری خارجی را فراهم کند.
فروزان از جذب 100 درصدی بودجه 2 هزار میلیارد ریالی منطقه آزاد ماکو در سال جاری خبر داد و گفت: با توجه به این موفقیت برای سال آینده بودجه سه هزار و 300 میلیارد ریالی را تنظیم کرده ایم و امیدواریم با کمک تمامی نهادهای مرتبط محقق شود.
وی بیان کرد: یکی از مهمترین ظرفیت های پیش روی منطقه آزاد ماکو اراضی 14 هزار هکتاری پایاب سد کرم آباد است که در نظر داریم با همکاری سرمایه گذاران خارجی مجتمع کشت و صنعت نوین و نمونه ای را در این اراضی احداث کرده و زمینه اشتغال جوانان منطقه را فراهم کنیم.
به گزارش ایرنا منطقه آزاد ماکو به عنوان یکی از هفت منطقه آزاد کشور به لحاظ محدوده جغرافیایی منطبق بر شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان است؛ این منطقه در دولت تدبیر و امید به الگویی برای اقتصاد مقاومتی تبدیل شده است.
مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومتر مربع بوده و به تنهایی بیش از 75 درصد کل مساحت مناطق آزاد کشور را به خود اختصاص داده و دومین منطقه آزاد بزرگ دنیاست.
این منطقه در مجاورت ترکیه و جمهوری آذربایجان قرار دارد و طول مرزهای جمهوری اسلامی ایران در این منطقه با این کشورها به ترتیب 130 و 140کیلومتر است.
این سازمان در دولت تدبیر و امید در بخش های کشاورزی، صنعت و معدن، تجارت و بازرگانی، گردشگری، اجتماعی، آموزشی و زیربنایی شاهد دستاوردهای چشمگیری است که از آن جمله می توان به صدور 78 فقره پروانه بهره برداری در بخش صنعت، هشت فقره پروانه اکتشاف معدن، صادرات 244 میلیون دلاری/92 تا شهریور 95/، توسعه گردشگری و فعالیت های قرآنی و غیره اشاره کرد.
3072/2093 ** خبرنگار: صابر چهرقانی ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.