محمود واعظی عصر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در بدو ورود به ارومیه افزود: همایش اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان که امشب /پنجشنبه/ در ارومیه برگزار می شود، تدوین نهایی تفاهمنامه همکاری های 2 کشور است و 10 روز دیگر به امضای روسای جمهوری می رسد.
وی اضافه کرد: در این همایش در خصوص مباحث مهمی چون حمایت از سرمایه گذاری 2 طرف، استاندارد، بهداشت، محیط زیست، راه آهن آستارا و روابط بین بازرگانان بحث و تبادل نظر می شود.
وی با ابراز امیدواری نسبت به توسعه روابط اقتصادی 2 کشور اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در حوزه های مختلف زمینه های همکاری زیادی دارند.
وی با اشاره به اهمیت استان های مرزی در بهبود مبادلات کشورها، گفت: آذربایجان غربی و اردبیل می توانند نقش مهمی در پیشرفت های اقتصادی و تجاری 2 طرف ایفا کنند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به نقش آذربایجان غربی در افزایش مبادلات ایران و جمهوری آذربایجان اشاره کرد و گفت: محصولات با کیفیت کشاورزی و صنعتی این استان صادرات اصلی ایران به جمهوری آذربایجان خواهد بود.
وزیر اقتصاد و صنایع جمهوری آذربایجان نیز در بدو ورود به ارومیه هدف از این سفر را گسترش روابط اقتصادی و فرهنگی عنوان کرد.
' شاهین مصطفی اف' با بیان اینکه مردم آذربایجان غربی برادر و دوست ما هستند و اشتراک های فرهنگی زیادی بین ما وجود دارد، گفت: آذربایجان غربی و اردبیل دروازه های مبادلات 2 کشور به شمار می رود.
وی با اشاره به اینکه امسال حجم مبادلات 2 طرف نزدیک به 500 میلیون دلار است، افزود: این میزان مبادلات 70 درصد بیشتر از سال گذشته است.
به گزارش ایرنا، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران و شاهین مصطفی اف وزیر اقتصاد و صنایع جمهوری آذربایجان برای شرکت در همایش اقتصادی ایران و آذربایجان که امشب در ارومیه برگزار می شود، ساعتی پیش وارد ارومیه شدند.
2093 /3072 ** خبرنگار: صابر چهرقانی ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.