علی اصغر جهانگیر روز پنج شنبه در آیین تودیع و معارفه مدیرکل زندان های آذربایجان غربی افزود: علاوه بر آن در سال گذشته 300 مسابقه قرآنی در بین زندانیان کشور برگزار شد که با استقبال تعداد زیادی از زندانیان همراه بود.
وی از تشکیل 600 هیات مذهبی در زندان های کشور خبر داد و اضافه کرد: در یک سال گذشته در حوزه سوادآموزی پنج هزار زندانی سواد دار شده اند.
وی اظهار کرد: 160 هزار کلاس مهارت زندگی در زندان های کشور برگزار کرده ایم و همچنین 160 هزار نفر در کلاس های اعتقادی در زندان ها شرکت کرده اند.
رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور گفت: در حال حاضر 120 هزار نفر از زندانیان در کتابخانه های زندان های کشور عضو هستند.
جهانگیر افزود: امروز از نظر قانون گذاری با تورم مجازات کیفری مواجه هستیم‌ و بازنگری در بخش مجازات کیفری به ویژه مجازات منجر به حبس یک ضرورت است.
وی گفت: فرآیند قانون گذاری در سال های گذشته حبس محور بوده و این در حالی است که میتوانستیم از مجازات های جایگزین حبس استفاده کنیم.
وی با اشاره به اینکه پدیده مهاجرت یکی از عوامل بروز جرم است، اضافه کرد: مهاجرت و حاشیه نشینی معلول توسعه نامتوازن در کشور است که از پدیده های دوران طاغوت به شمار می رود.
وی همچنین با قدردانی از تلاش های رئیس کل دادگستری و مجموعه قضایی آذربایجان غربی افزود: خوشبختانه در این استان در چند سال اخیر نسبت به متناسب سازی پرونده های بلاتکلیف و کاهش جمعیت کیفری اقداماتی خوبی انجام گرفته و این قابل تقدیر است.
به گزارش ایرنا، در این آیین میرعلی اکبر بنی هاشمی به عنوان مدیرکل جدید زندان های آذربایجان غربی معرفی و از خدمات علی جلیلی قدردانی شد.
علی جلیلی در مهرماه سال 92 به عنوان مدیرکل زندان های آذربایجان غربی معرفی شده بود.
او به خاطر بازنشستگی جای خود را به بنی هاشمی داده است.
بنی هاشمی نیز پیشتر مدیرکل زندانهای آذربایجان شرقی بود.
به گزارش ایرنا، زندانبانی در نظام مقدس جمهوری اسلامی که مهمترین رویکرد آن کمک به انسان های آسیب دیده برای بازگشت به زندگی شرافتمندانه است کاری سخت و جهادی است.
8137/2093 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.