معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: طی امسال ٢ واحد فرآوری تولید شمش طلا در این استان راه‌اندازی شده است.

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: طی امسال ٢ واحد فرآوری تولید شمش طلا در استان راه‌اندازی شده تا محصولات تولیدی در استان به صورت فرآوری شده وارد بازار شود.

به گزارش جماران، پریسا عابدپور روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه برای راه‌اندازی این واحدها بیش از ٢٠ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده، اظهار داشت: این واحدهای فرآوری با ظرفیت تولید ۶۰۰ کیلوگرم شمش طلا و زمینه ایجاد اشتغال ۸۱ نفر در استان احداث و وارد مراحل تولید شده‌است.

وی با اشاره به راه‌اندازی واحد تولیدی سیلیس نشور و میکرو سیلیس در استان بیان کرد:  ظرفیت این واحد سه هزار تن در سال است و زمینه اشتغال ۱۰ نفر را فراهم کرده است.

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: این واحدهای فرآوری با هدف جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی، ایجاد زمینه اشتغال و همچنین بهره برداری اصولی از ظرفیت معادن انجام می‌شود.

عابدپور از جذب و تخصیص ۱۵ درصد از سهم کل حقوق دولتی جهت ایجاد زیرساخت‌ها به مبلغ ١۵ میلیارد ریال برای شهرستان تکاب طی سال جاری خبر داد و اضافه کرد: بخشی از این حقوق دولتی برای توسعه زیرساخت‌های این شهرستان هزینه شده است.

وی تاکید کرد: واحدهای معدنی و صنایع معدنی در استان برای ۲۳ هزار و ۸۶۵ نفر به صورت مستقیم زمینه اشغال را فراهم کرده‌اند.

وی ادامه داد: در استان ۴۹۴ معدن دارای پروانه بهره برداری معتبر با ظرفیت استخراج بیش از ۱۶ میلیون تن در سال و ذخیره قطعی یک هزار و ۲۲۲ میلیون تن وجود دارد که زمینه اشتغال مستقیم را برای ۵ هزار و ۲۰۷ نفر فراهم کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.