رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از افزایش 35 سانتی متری عمق دریاچه ارومیه خبر داد.

دبیر کارگروه ملی احیای دریاچه ارومیه و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: طبق آخرین بسیمتری صورت گرفته از کف، عمق دریاچه به میزان ۳۵ سانتی‌متر افزایش یافته است.

به گزارش جماران، عیسی کلانتری روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از رودخانه گدار نقده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دریاچه ارومیه چهار سال پیش تقریبا خشک شده بود اما هم اکنون با توجه به اینکه کم‌آب ترین فصل سال است، ۴.۳ میلیارد مترمکعب آب در دریاچه وجود دارد.

وی بیان کرد: این درحالی است که هنوز آب‌های حاصل از بارش های پاییزی به دریاچه ارومیه نرسیده و فقط آب‌ حاصل از صرفه‌جویی در بخش کشاورزی به دریاچه روانه شده ‌است.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست اضافه کرد: تمامی کارهای سخت افزاری ستاد احیای دریاچه ارومیه، امسال تمام می‌شود ولی باید تا سال ۱۴۰۶، از برنامه های احیای این دریاچه حمایت لازم صورت گیرد.

کلانتری با اشاره به ضرورت حفاظت مستمر از دریاچه ارومیه، مالک اصلی دریاچه را محیط زیست اعلام کرد و ادامه داد: وظایف ستاد احیا از مرداد سال آینده به مرکز آینده‌پژوهی واگذار می‌شود و این مرکز مستقل خواهد بود که هیات علمی و اجرایی و محیط بان برای خود خواهد داشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.