مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی پیش بینی کرد امسال بیش از ۱۲۰۰ تن عدس از اراضی این استان برداشت شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از آغاز برداشت محصول عدس از سطح ۲۸۵۰ هکتار از اراضی دیم این شهرستان خبر داد و پیش بینی کرد در سال جدید  بیش از ۱۲۰۰ تن عدس از اراضی این استان برداشت شود.

به گزارش جماران، علی عیدی گفت: با حادث شدن تنش های رطوبی و عدم بارندگی به موقع در اوایل بهار امسال به لحاظ رعایت اصول به زراعی و خاک ورزی حفاظتی با متوسط عملکرد ۵۰۰ کیلوگرم در هکتار، میزان تولید کل عدس در استان در حدود ۱۲۸۲ تن خواهد بود.

عیدی تصریح کرد: همه ساله برداشت این محصول از ۱۰ تیرماه آغاز شده و تا ۱۵ مرداد ماه ادامه دارد و بیشتر رقم عدس بومی در مزارع دیم استان مورد استفاده زارعین قرار می گیرد.

وی ادامه داد: سال گذشته ۳۲۰۰ هکتار از اراضی دیم استان زیر کشت این محصول رفته بود و عمدتا در شهرستان های قره ضیا الدین ، پلدشت ، شوط ، مهاباد و بوکان این محصول کشت می شود.

عیدی با بیان اینکه محصول حبوبات علاوه بر اشتغال زایی و اقتصادی بودن سبب پایداری در تولید سایر محصولات به ویژه گندم می شود،  بیان کرد: گسترش کشت حبوبات به لحاظ توانایی آنها در تثبیت ازت خاک مناسب ترین و بهترین  روش تناوب زراعی با غلات است.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.