رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بوکان از مهار آتش سوزی 3 هکتار از مراتع این شهرستان خبر داد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بوکان گفت: آتش‌سوزی مراتع منطقه "حمزه‌آباد" این شهرستان با مشارکت ۶۰ نفر از دوستداران محیط زیست و نیروهای نظامی و انتظامی مهار شد.

به گزارش جماران، سیامک صدقی گفت: عصر روز گذشته بیش از سه هکتار از مراتع حمزه‌آباد از توابع بخش مرکزی این شهرستان دچار آتش‌سوزی شد که برای مهار آن ۶۰ نفر از اهالی روستاهای "قالوی شیخان"، "قالوی رسول آقا"، "حمزه آباد" و "ثمبه" و همکاری نیروی انتظامی، سپاه و یگان حفاظت اداره منابع طبیعی مشارکت داشتند.

وی با اشاره به اینکه مهار آتش ۲ ساعت به‌طول انجامید، گفت: با وجود تلاش فراوان و همه‌جانبه نیروهای امدادی متاسفانه سه هکتار از مراتع و ارضی ملی روستای حمزه‌آباد طعمه حریق شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بوکان علت این آتش‌سوزی را عوامل انسانی عنوان کرد و گفت: تلاش برای شناسایی افراد دخیل در این حریق همچنان ادامه دارد.

صدقی اضافه کرد: به منظور مقابله با آتش‌سوزی‌های احتمالی، کارگروه مقابله با آتش‌سوزی در مراتع و منابع طبیعی این شهرستان تشکیل شده که در این کارگروه، بررسی عوامل و همچنین برنامه‌ریزی برای مقابله با این بحران در دستور کار قرار گرفته است.

وی در خصوص نقش دهیاران در مناطق روستایی اظهار داشت: دهیاران به عنوان مسوول مدیریت بحران روستاها مهمترین نقش را در هماهنگی، اطلاع رسانی و بسیج مردمی در ساعات اولیه آتش‌سوزی برعهده دارند که تا پایان فصل گرما باید بسیار هوشیارانه عمل کرده و همواره آماده باشند.

وی گفت: شهروندان در صورت تردد و تفریح در طبیعت از رهاکردن خاکستر آتش و ته سیگار و کشاورزان منطقه نیز از آتش‌زدن کاه در  زمین‌های زراعی خود بعد از برداشت محصول باید به‌طور جدی خودداری کنند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بوکان افزود: عامل آتش‌سوزی مراتع روستای "زیراندول" از توابع بخش مرکزی و "ایل گورک" که باعث ایجاد حریق در ۳.۷ هکتار در این روستا شده بودند، نیز با تلاش ماموران این اداره شناسایی و به دادگاه معرفی شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.