مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از افزایش ۱۰ درصدی تولید آلبالو در استان خبر داد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از افزایش ۱۰ درصدی تولید آلبالو در استان خبر داد و گفت : امسال طبق براوردهای انجام شده ، بیش از ۱۱ هزار و ۵۸۰ تن آلبالو از باغ های استان برداشت می شود.

به گزارش جماران، عزیز امانی با اعلام خبر افزایش 10 درصدی تولید آلبالو در استان آذربایجان غربی، گفت: عملکرد در هکتار این محصول ۱۲ هزار و ۱۰۰کیلوگرم در هکتار برآورد می شود و درختان آلبالو اغلب به صورت حاشیه کاری و به صورت باغات پراکنده در سطح استان قرار گرفته اند.

امانی با بیان اینکه ارقام مجاری و محلی تنها رقم های آلبالوی موجود در استان به شمار می رود،  اضافه کرد: یکهزار و ۱۶۰ هکتار از باغات استان زیر کشت البالو قرار دارد که ۲۰۳۰ هکتار از این سطح به صورت غیر بارور و ۹۵۷ هکتار به صورت  بارور است.

وی عمده شهرستانهای تولید این محصول را خوی ، ارومیه ، اشنویه و بوکان عنوان کرد و گفت : بیش از۵۰ درصد آلبالوی تولیدی در استان در صنایع تبدیلی مصرف می شود و علاوه بر استفاده در صنایع تبدیلی در منازل توسط بانوان به صورت خشک شده، دمنوش، لواشک، فریز شده در یخچال و در مصارفی چون تهیه مربا و شربت کاربرد دارد.

امانی اضافه کرد: باتوجه به کیفیت بالای آلبالوی منطقه، این محصول علاوه بر مصرف آن در داخل استان، به شهرستان ها و استان ها و کشورهای همجوار نیز صادر و در مصارف خانگی و صنایع تبدیلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.