آیین گرامیداشت سی و سومین سالگرد بمباران شیمیایی سردشت با عنوان «نفس‌های سوخته» با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حضور تعداد کمی از مردم و مسوولان در این شهرستان مرزی برگزار شد.

فرماندار سردشت در آیین گرامیداشت سی و سومین سالگرد بمباران شیمیایی سردشت، که به عنوان «نفس های سوخته» برگزار شد، گفت: تلاش می شود کلینیک مصدومان شیمیایی سردشت در هفته دولت آماده بهره برداری شود.

به گزارش جماران، اقصی نخشی پور در این مراسم که شامگاه شنبه به دلیل شیوع بیماری کرونا با حضور شمار کمی از مسوولان و مصدومان شیمیایی این شهرستان در محل فرمانداری برگزار شد، از این جنایت به عنوان سند حقانیت نظام اسلامی ایران و جنایتکاری آمریکا و ایادی آن یاد کرد و ادامه داد: با گذشت بیش از سه دهه از این جنایت شیمیایی رژیم بعثی، نه تنها فجایع ناشی از این فاجعه غم‌انگیز التیام نیافته است بلکه آثار مصیبت بار قصور و چشم‌پوشی عامدانه حامیان و پشتیبانان صدام در عرصه جنگ‌های نیابتی و تروریستی نظام سلطه و صهیونیسم، فجایع جدیدی را علیه بشریت و مردمان مظلوم این کشورها پدید آورده است.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی کلینیک مصدومان شیمیایی سردشت افزود: این کلینیک که تلاش می‌شود در هفته دولت آماده بهره برداری شود، گرچه نمی‌تواند همه نیازمندی‌های مصدومان شیمیایی را تامین کند اما بخش عمده‌ای از مشکلات آنها را رفع خواهد کرد.

دبیر انجمن دفاع از حقوق مصدومان شیمیایی سردشت نیز در این مراسم اظهار داشت: سردشت به عنوان نخستین شهر قربانی سلاح‌های شیمیایی در جهان می‌تواند صدای مظلومیت ملت ایران در دوران جنگ تحمیلی باشد، صدایی که مظلومیت و ابعاد مختلف آن به گوش جهانیان نرسیده است.

رحیم واحدی فاجعه سردشت را حمله به انسانیت عنوان کرد و افزود: باید در سطح بین‌المللی توجه ویژه‌ای به این جنایت صورت گرفته و به گفته رهبر معظم انقلاب سردشت باید به نماد مظلومیت ایران در جهان تبدیل شود.

وی با اشاره به مشکلات عدیده‌ای که مصدومان شیمیایی با آن دست به گریبان هستند، اضافه کرد: مشکلات کمبود دارو، نبود کلینیک شبانه‌روزی و نابسامانی داروخانه این کلینیک همچنین دور بودن فاصله بیمارستان از شهر تنها گوشه کوچکی از مشکلات آنها است. 

در ادامه این مراسم از پدر یک شهید شیمیایی و یک جانباز ۷۰ درصد شیمیایی به نمایندگی از مصدومان شیمیایی این شهرستان قدردانی شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.