رئیس سازمان برنامه و بودجه در سفر به آذربایجان غربی اعلام کرد: امسال بخش بزرگی از طرح های احیای دریاچه ارومیه به بهره برداری می رسند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه امسال بخش بزرگی از طرح های احیای دریاچه ارومیه به بهره برداری می رسند، گفت: افزایش 26 سانتی متری تراز و حدود یک هزار و 89 کیلومتر مربعی وسعت دریاچه ارومیه، نشان از موفقیت این طرح‌ها در راستای احیای دریاچه ارومیه است.

به گزارش جماران، محمدباقر نوبخت صبح دوشنبه در جریان بازدید از مراحل اجرای سد کانی سیب پیرانشهر گفت: احیای دریاچه ارومیه با اجرای طرح‌های مختلفی از سال ۱۳۹۳ آغاز شد و می‌توانیم بگوییم امسال بخش بزرگی از این طرح‌ها پایان یافته و به بهره‌برداری می‌رسند.

وی ادامه داد: افزایش ۲۶ سانتی متری تراز و حدود یک هزار و ۸۹ کیلومتر مربعی وسعت دریاچه ارومیه، نشان از موفقیت این طرح‌ها در راستای احیای دریاچه ارومیه است.

رئیس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی در این بازدید گفت: سد "کانی سیب" شهرستان پیرانشهر در فاصله ۱۲۹ کیلومتری جنوب ارومیه یک سد تنظیمی است که بخشی از آب ذخیره شده در آن برای احیای دریاچه ارومیه استفاده می‌شود.

فرهاد سرخوش افزود: مراحل احداث این سد که از سال ۱۳۹۵ آغاز شده است، هم اکنون بیش از ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اعتبارات لازم برای اتمام آن اختصاص یافته که در شهریور امسال آبگیری می‌شود.

وی ادامه داد: ظرفیت این سد ۹۰ میلیون مترمکعب است که جزئی از پکیج انتقال آب از جنوب آذربایجان‌غربی به دریاچه ارومیه محسوب می‌شود.

سرخوش بیان کرد: این سد به ارتفاع ۶۸ متر و طول تاج ۷۹۵ متر بر روی روخانه گلاس در حال احداث بوده و مهار آب‌های مرزی، انتقال آب مازاد رودخانه حوضه گلاس و تأمین بخشی از نیازهای زیست محیطی دریاچه ارومیه از اهداف اصلی این سد و خط انتقال آب است که توسط ستاد احیای دریاچه ارومیه اجرا می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.