حجت‌الاسلام ناصر خدایاری روز چهارشنبه در ششمین جلسه ستاد تبلیغات و اطلاع‌رسانی کرونا در آذربایجان‌غربی اظهار داشت: برخی افراد از ابهام‌های موجود در جامعه سوء استفاده کرده و اقدام به شایعه سازی می کنند که باید با اطلاعات دقیق و روش مناسب، جلو این امر گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه هر قدر شفافیت در جامعه بالا برود، به همان میزان ابهام‌ها کاهش می‌یابد، ادامه داد: علت وجود برخی ابهام‌ها در جامعه، فنی و پیچیده بودن مساله است که این امر باید توسط رسانه و با همکاری مسوولان امر در جامعه تفهیم شود.

وی بیان کرد: آمار مربوط به کرونا و میزان مرگ و میر و بهبودیافتگان باید به صورت تفکیکی منتشر شود تا ابهامی در این خصوص به‌وجود نیاید.

وی تاکید کرد: انتشار آمار تفکیکی به جامعه تفهیم می‌کند  که چه تعداد بیمار در حال حاضر وجود دارد و چه تعداد بهبود یافته هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی با اشاره به لزوم فرهنگ سازی در سطح جامعه، گفت: باید رسانه‌ها به مساله استفاده از اقلام بهداشتی بپردازند و فرهنگ سازی شود که چه کسانی نیاز دارند تا از ماسک و دستکش و اقلام بهداشتی استفاده کند.

حجت‌الاسلام خدایاری افزود: مردم اطمینان داشته باشند که تمام اطلاع رسانی‌های ما با پشتوانه علوم پزشکی و تایید این نهاد است و جای نگرانی در خصوص مسائل وجود ندارد.

رییس کارگروه اطلاع‌رسانی قرارگاه مبارزه با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه گفت: باید به این امر نیز توجه شود که میزان مرگ و میر بر اثر این بیماری در استان ۵.۸ درصد بوده در حالی که این رقم در کشور به ۷.۲ درصد می رسد.

علی‌احمد آقاپور افزود: علت موفقیت آذربایجان‌غربی در کاهش مرگ و میر و افزایش بهبودیافتگان، عمکلرد تیمی پزشکان در رسیدگی به بیماران است.

مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه اظهار داشت: برخی مردم از خرید ماسک‌های دوخته شده خودداری می‌کنند و نگران کیفیت آنها هستند و باید این اطمینان به مردم داده شود که تمام ماسک‌های تولید شده در استان استرلیزه می‌شوند.

لعیا صدیق راد ادامه داد: مردم اطمینان داشته باشند که هر ماسکی در داروخانه به فروش می‌رود دارای تایید بهداشتی است و جای نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

به گزارش ایرنا در ادامه این جلسه حاضران به بیان نظارت و پیشنهادات خود پرداختند و مقرر شد تا اطلاعات دقیق بیماران کرنا و بهبودیافتگان این بیماری به صورت آماری و نموداری در کانال شورای اطلاع رسانی منتشر و در اختیار مردم قرار گیرد و از بروز ابهامات جلوگیری شود.

بیماری کرونا از اوایل اسفند در کشور شیوع یافته و در حدود ۷۰ روز گذشته افزون بر ۱۱۰ هزار نفر در کشور به آن مبتلا شده‌اند که بیش از ۸۰ درصد آنان بهبود یافته‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.