علی مصطفوی روز چهارشنبه در جلسه ستاد بزرگداشت سالگرد آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: باید در راستای ماندگاری ارزش‌های دفاع مقدس در سطح جامعه تلاش و برنامه‌های بزرگداشت این بخش به بهترین شکل ممکن برگزار شود. 

وی ادامه داد: باید رشادت‌های رزمندگان در دوران دفاع مقدس به نسل جوان منتقل شود زیرا جوانان این خاک در آن دوران برای دفاع از کشور، جان خود را فدا کردند.

وی با اشاره به اینکه امروزه نیز مدافعان سلامت همچون دوران دفاع مقدس جان خود را فدای مردم می‌کنند، بیان کرد: این امر نشان می‌دهد که ایثار و از خودگذشتگی جوانان در ایران اسلامی همواره ماندگار است. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی افزود: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به حق و حقوق تمام مردم توجه می‌شود و این امر در امر مبارزه با کرونا به طور واضح نمایان بوده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه گفت: ١٠٨ عنوان برنامه برای اجرا به کمیته‌های ستاد بزرگداشت سالروز آزادسازی خرمشهر ارسال شده است.

سرهنگ جلیل وحیدی ادامه داد: اگر این برنامه‌ها به تایید ١۴ کمیته این ستاد برسد ،می‌توان تا پایان سال و در مناسبت‌های موجود آنها را اجرا کرد.

وی بیان کرد: دفاع مقدس، یادآور رشادت‌ها و جانفشانی‌های تمام ملت ایران در جای جای میهن اسلامی است و آذربایجان‌غربی یکی از استان‌های مرزی کشور است که در دوران دفاع مقدس، حماسه‌های بی‌نظیری را رقم زدند که نام این استان را در تاریخ غیرت و شرف ملت ایران جاودانه ساخت.

به گزارش ایرنا در ادامه این جلسه نمایندگان دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد بزرگداشت چهلمین سالروز آزاد سازی خرمشهر نظرات و پیشنهادات خود را برای بهتر برگزار شدن برنامه‌های تلویزیونی و رسانه‌ای در خصوص شهدا، خانواده‌های شهدا و دفاع مقدس ارائه کردند. 

روز ۳۱ شهریورماه همزمان با حمله ددمنشانه رژیم بعث عراق به میهن اسلامی در سال ۱۳۵۹ هفته دفاع مقدس نامگذاری شده‌است. 

عملیات بیت المقدس در دوران دفاع مقدس در سوم خرداد ۱۳۶۱ منجر به شکست حصر و آزاد سازی خرمشهر از دشمن بعثی شد.

آذربایجان‌غربی با تقدیم ۱۲ هزار شهید، ۱۷ هزار جانباز و بیش از ۲ هزار آزاده سرافراز سهم بارزی در هشت سال دفاع مقدس در کشور داشته است. 

رشادت‌های دلاورمردان آذربایجان غربی در برخی عملیات مهم چون عملیات ثامن الائمه، فتح المبین، بیت‌المقدس، رمضان، والفجر، خیبر، بدر، کربلا در تاریخ سراسر ایثار و شهامت و جانفشانی هشت سال دفاع مقدس کشور ثبت شده است. 

نقش شهیدان مهدی و حمید باکری در دفاع مقدس خود حدیثی دیگر است که بدون رشادت این دلیرمردان پرورش یافته در خاک آذربایجان‌غربی، پیروزی در عملیات خیبر و بدر تقریبا مشکل می‌نمود. 

این استان همچنین محل شهادت سرداران بزرگی چون برادران زین‌الدین، شهید بابایی، شهید کاظمی، شهید بروجردی، شهید کاوه و دیگر سرداران بزرگ عرصه های هشت سال دفاع مقدس بوده است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.