مجنون اموسی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد، ۳۹ نفر درخواست بیمه بیکاری حوادث غیرمترقبه و ۸۶ نفر نیز در قالب تعطیلی اختیاری کارگاه تولیدی با پایان یافتن قرارداد خود درخواست بیمه بیکاری کرده‌اند.

وی بیان کرد: مقرری بیمه بیکاری تعیین‌شده تنها به کسانی تعلق می‌گیرد که مشمول هر سه قانون کار، تامین اجتماعی و بیمه بیکاری و یا صاحبان حرفه و مشاغل آزاد و بیمه‌شدگان اختیاری نظیر کارگران فصلی در پایان فصل کار می‌شود.

وی اضافه کرد: کارگران ساختمانی، رانندگان تاکسی، اتوبوس، مینی‌بوس و کرایه‌ای بین‌شهری، دست‌فروشان و قالیبافان که برای خود کار می‌کنند و کارفرمایی ندارند مشمول بهره‌مندی از مقرری بیمه بیکاری نمی‌شوند.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشنویه افزود: متقاضی استفاده از بیمه بیکاری باید کارگر مشمول قانون کار و بیمه تامین اجتماعی باشد و به‌ عبارت دیگر از کارفرما حقوق و مزایا دریافت کند.

«اموسی» گفت: در حوزه پرونده‌های روابط کار در سال گذشته شاهد کاهش چشمگیر این پرونده‌ها بودیم به طوری که ۹۷ پرونده روابط کار در این اداره بررسی شد که نسبت به سال قبل از آن بیش از ۳۰ درصد کاهش یافته است.

هم‌اکنون از جمعیت ۷۴ هزار نفری اشنویه، ۳۶ نفر به صورت ماهانه بیمه بیکاری دریافت می‌کنند.

رویکرد اصلی دولت پس از مهار اپیدمی کرونا به وضوح «حفظ جان مردم به طور همزمان در مقابل کرونا و آثار سوء اقتصادی ناشی از آن است؛ این سیاست سلامت‌محور علاوه بر نظام پویای بهداشت و سلامت به پایه‌های قوی اقتصادی برای حفظ زندگی چند دهک پایین جامعه نیازمند است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.