علیرضا مظفری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بازه زمانی برگزاری آزمون نهایی این دانشگاه از ۱۵ خرداد تا ۱۵ مرداد ماه تعیین شده و هر زمانی که استاد اعلام کند، درس خود را به پایان رسانده امکان برگزاری امتحان وجود دارد.

وی درباره زمان حذف دروس دانشجویان بیان کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و تعطیلی دانشگاه‌ها، کلاس‌های دانشجویان به صورت مجازی برگزار می‌شود که در این راستا دانشجویانی که در این ترم خواستار حذف درس هستند می‌توانند از ۱۴ تا ۲۴ اردیبهشت ماه از طریق سامانه‌ای که اعلام می‌شود، درخواست خود را ارائه دهند.

وی اضافه کرد: در ترم‌های گذشته برای دانشجویانی که خواستار حذف اضطراری بودند محدودیتی وجود داشت، اما با توجه به بحران به وجود آمده این محدودیت برداشته شده است.

معاون آموزشی دانشگاه ارومیه با اشاره به اینکه تعداد واحدهای اخذ شده پس از حذف اضطراری نباید کمتر از ۱۰ واحد باشد، اظهار داشت: اساتید می‌توانند از هرکلاس فقط با ۲۰ درصد از حذف واحدهای دانشجویان موافقت کنند.

وی تصریح کرد: دانشجویان از طریق سامانه سجاد می‌توانند درخواست خود را برای حذف واحدها ارائه کرده و در موارد خاص نیز به کمیسیون موارد خاص ارجاع داده شوند.

مظفری با اشاره به زمان برگزاری آزمون نهایی دانشگاه ارومیه افزود: اگر تا پایان ترم شرایط برگزاری کلاس‌ها غیر حضوری باشد، شیوه و نوع اخذ آزمون نهایی برعهده استاد است و دانشگاه دخالتی در این مورد ندارد.

وی بیان کرد: نکته قابل توجه این است که نمراتی که هیات علمی برای ما ارسال می‌کنند، به صورت موقت خواهد بود و در ترم بعد که دانشجو و اساتید در دانشگاه حضور پیدا کردند اساتید این اختیار را دارند که با توجه به مجازی بودن کلاس‌ها راستی آزمایی را انجام دهند.

وی با اعلام اینکه حذف دروس عملی امکان پذیر نیست، گفت: دروس عملی که نتوانستیم در این ترم برگزار کنیم را به صورت ناتمام ثبت خواهیم کرد و اگر دانشجویان توانستند تابستان حضور پیدا کنند به صورت فشرده برگزار خواهد شد و اگر این امکان هم صورت نگرفت در ترم آینده برگزار می کنیم.

به گزارش ایرنا با تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا تمامی دانشگاه‌های کشور تا اطلاع ثانوی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تعطیل هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.