مهدی عبدالله‌زاده  روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای مطالعه این مجموعه مبلغ چهار میلیارد و ۹۰۰میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی افزود: این مجموعه‌ها شامل مرکز تفریحات آبی و ساحلی ارس، تالاب عرب‌گلی، سایت ماهیگیری و تفریحی و بهسازی دایک خاکی پلدشت می‌باشد.

وی ادامه داد: همچنین سال گذشته برای ادامه مرمت کاخ موزه «باغچه‌جوق» مبلغ چهل میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شد و اکنون روند مرمت این کاخ از پیشرفت خوبی برخوردار است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در شهرستان شوط به لحاظ وجود آبگرم طبیعی پروژه مجتمع توریستی و آبدرمانی در حال تکمیل است، اضافه کرد: هم‌اکنون این پروژه از پیشرفت ۹۵ درصدی برخوردار می‌باشد. 

وی در خصوص سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری این منطقه نیز گفت: طی سال گذشته برای چهار طرح با حجم سرمایه‌گذاری ۳۷۶ میلیارد ریال در حوزه‌های اقامتی شامل هتل و اقامتگاه بوم‌گردی و مجموعه تفریحی و پذیرایی مجوزهای لازم صادر شد.

به گفته مدیر توسعه گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو همچنین در سال ۱۳۹۸ عملیات اجرایی مجموعه تفریحی – ورزشی سایت کارتینگ در محور گردشگری روستای «گجوت» با سرمایه‌گذاری ۱۲۰ میلیارد ریالی آغاز شد.

«عبدالله‌زاده» در ادامه با بیان اینکه طی هفته گردشگری از فعالان تاسیسات گردشگری در منطقه آزاد ماکو تجلیل می‌شود، اضافه کرد: جهت تسهیل در صدور فرآیند پروانه بهره‌برداری برای فعالان این حوزه در منطقه و جلوگیری از موازی‌کاری بین دستگاه‌های اجرایی، یکپارچه‌سازی برای صدور مجوزهای لازم صورت گرفت.

وی همچنین از تشکیل انجمن حرفه‌ای هتل‌داران و مراکز اقامتی منطقه آزاد ماکو نیز خبر داد و گفت: هدف از تشکیل این انجمن ساماندهی و نظامند شدن فعالیت‌های مراکز اقامتی منطقه در راستای حفظ منافع مشروع و قانونی آن‌ها و بسترسازی به منظور استفاده از ظرفیت فعالان بخش غیردولتی در پیشبرد اهداف توسعه گردشگری در منطقه و ارتقای سطح کیفیت خدمات این مراکز است.

وی به دیگر برنامه‌های اجرایی و فعالیت حوزه گردشگری سازمان در طول سال گذشته اشاره و اضافه کرد: شرکت در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری جمهوری آذربایجان با هدف معرفی ظرفیت‌های منطقه از اقدامات مهم این حوزه در سال گذشته بود.

وی طراحی و راه‌اندازی پویش‌های تبلیغاتی جهت معرفی ظرفیت‌های گردشگری منطقه، راه‌اندازی تورهای گردشگری رایگان ماکوگردی با مشارکت دفاتر خدمات مسافرتی منطقه، برگزاری دوره‌های  آموزشی برای کارکنان تاسیسات گردشگری را از دیگر اقدامات بخش گردشگری سازمان عنوان کرد.

به گزارش ایرنا، منطقه آزاد ماکو بزرگترین منطقه آزاد کشور به شمار می‌رود و شهرستان‌های ماکو، شوط و پلدشت را شامل می‌شود؛ ا ین منطقه در امتداد مرزهای ایران با جمهوری خودمختار نخجوان و ترکیه قرار دارد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.