آیدین رحمانی با بیان اینکه آذربایجان غربی در حال حاضر با سهم ۲۳ درصدی از کل پایانه‌های مرزی کشور و ۹۶۷ کیلومتر مرز یکی از استان‌های مهم در امر ترانزیت به شمار می‌رود افزود: توجه به ساخت راه و توسعه کریدورهای اصلی در این استان امری ضروری است.

وی با بیان اینکه ماه آینده ۴۸ کیلومتر از راه اصلی با اعتباری بالغ بر ۹۰ میلیارد تومان آماده بهره برداری قرار می‌گیرد ادامه داد: اجرای ۲۰ طرح مرزی با پیشرفت بالای ۵۰ درصد از اولویت‌های سال جاری در استان به شمار می‌رود.

رحمانی با بیان اینکه کریدور غرب کشور به طول یک هزار و ۴۲۰ کیلومتر از مرز بازرگان آغازشده است افزود: این کریدور با گذر از استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، لرستان و خوزستان به بندر امام خمینی ختم می‌شود.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه با اتمام این طرح ورودی و خروجی مسیر شهرهای استان به بزرگراه و مسیر چهار بانده تجهیز خواهد شد افزود: ۳۰۰ کیلومتر از این محور که در سال ۸۹ کلنگ‌زنی شده در محدوده آذربایجان غربی قرار دارد و ۲۷۰ کیلومتر آن هم اکنون زیر ترافیک است.

رحمانی همچنین بر تسریع در روند عملیات اجرای قطعه ۳ از پروژه آزاد راه ارومیه – تبریز تاکید کرد و گفت: این پروژه به عنوان یکی از راه‌های مواصلاتی استان و کریدور غرب به شرق در راستای افزایش سهم مبادلات تجاری ایران با کشورهای منطقه از طریق مرزهای استان، کاهش حوادث جاده‌ای، مدیریت مصرف سوخت و زمان در منطقه محسوب می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.