شهردار مهاباد روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق تصمیم ستاد پیشگیری از کرونای مهاباد پایانه مسافربری این شهر از امروز فعالیت عادی خود را در خصوص جابجایی مسافران بین استانی شروع کرده است.

کامران فاتح ادامه داد: فعالیت ناوگان حمل و نقل درون استانی بە ویژه سواری‌های بین‌شهری از ۲ روز قبل برابر مصوبه ستاد کرونای کشور به روال عادی برگشته و سفرهای درون استانی نیز در حال انجام است.

وی اضافه کرد: تمام فعالیت ناوگان حمل و نقل اعم از درون و برون شهری منوط به رعایت توصیه‌های بهداشتی و مصوبات ستاد کرونا از قبیل رعایت ظرفیت اعلام شده‌، ضدعفونی و گندزدایی مرتب وسیله حمل و نقل، استفاده از ماسک و دستکش و کاوربندی جایگاه راننده و فاصله تعیین مسافر است.

شهردار مهاباد تاکید کرد: در صورت رعایت‌نکردن این موارد از فعالیت راننده متخلف جلوگیری شده و مشمول جریمه خواهد شد.

هم‌اکنون ۲۲۶ دستگاه خودرو در ناوگان عمومی مسافربری پایانه فعال است که از این تعداد ۱۲۸ دستگاه سواری، ۷۲ دستگاه اتوبوس و ۲۶ دستگاه مینی‌بوس است.

ویروس کرونا یا کووید ۱۹ به بیشتر کشورهای جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.