سیدکامل حسینی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در یک اقدام هماهنگ و با دستور دادستان سردشت با حضور نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و همچنین کلانتری شهر نلاس سه هکتار از منابع ملی که به قصد نهالکاری در روستاهای «زیوه‌ملکاری»، «آغلان» و «زله» از توابع بخش وزینه تصرف شده بود از دست متصرفان خلع ید شد.

وی بیان کرد: این اقدام در راستای حفاظت و صیانت از منابع طبیعی سردشت و برخورد با متجاوزان به عرصه‌های ملی انجام شد که در این رابطه، اعیانی موجود در این عرصه نیز قلع و قمع شد.

وی افزود: اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سردشت اقدامات خود را در برخورد با سودجویان، مخربان و متصرفان تشدید کرده و این مهم نیازمند همکاری و مشارکت بهره‌برداران، دامداران، همیاران منابع طبیعی و تشکل‌های مردمی به‌عنوان صاحبان اصلی این سرمایه ملی است.

شهرستان سردشت با ۹۰ هزار هکتار جنگل و ۳۰ هزار هکتار مرتع بیشترین جنگل های آذربایجان غربی را دارد؛ جنگل‌های این شهرستان جزو جنگل های زاگرس شمالی است که در طول بیش از ۵۰ هزار سال گذشته تشکیل شده و به لحاظ محافظت از منابع آب و خاک، تولید محصولات فرعی، ذخایر ژنتیکی، مصارف درمانی، توانایی‌های اکوتوریستی و ارزش‌های زندگی دارای اهمیت زیادی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.