محمد عابدی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: عملیات بازسازی و بهسازی این مسکن‌ها با جدیت ادامه دارد و سعی می‌شود تا قبل از شروع فصل سرما تمامی منازل آسیب‌دیده زلزله قطور تحویل مردم شود.

وی ادامه داد: تاکنون هزار و ٣٠٠ واحد مسکونی زلزله‌زده قطور آواربرداری شده است و روند امدادرسانی توسط بنیاد مسکن بدون وقفه همچنان ادامه دارد.

وی بیان کرد: مردم همراهی خوبی در منطقه دارند و امید است این همراهی منجر شود تا مسایل و مشکلات این منطقه زلزله‌زده در سریع‌ترین زمان ممکن حل شود.

وی با اشاره به اینکه منطقه زلزله‌زده قطور عاری از کرونا است، اظهار داشت: منطقه را از همان روزهای ابتدایی قرنطینه کردیم تا مردم علاوه بر درد زلزله، درد دیگری را متحمل نشوند و امید است با همراهی مردم این قرنطینه را حفظ کنیم.

به گزارش ایرنا روز یکشنبه - چهارم اسفندماه - ابتدا منطقه «قطور» و سپس «زرآباد» خوی با زمین‌لرزه نسبتا شدیدی لرزید که این امر در مجموع موجب مصدومیت حدود ۱۰۴ نفر، بستری شدن ۱۰ نفر، تلف شدن صدها راس دام، تخریب چهار هزار واحد مسکونی و وارد شدن خسارت جزئی به یکهزار واحد دیگر در روستاهای خوی و سلماس شد.

امدادگران و مسوولان آذربایجان‌غربی بلافاصله پس از زلزله اول در ساعت ۹:۲۲ راهی منطقه «قطور» شدند و ارزیابی میزان خسارت تا شامگاه همان روز ادامه داشت؛ تا اینکه در ساعت ۱۹:۳۰ زلزله نسبتا شدید دیگری به بزرگی ۵.۹ ریشتر «زرآباد» را لرزاند و خسارت‌های زلزله اول را دوچندان کرد؛ تا جایی که شبکه برق و مخابرات برای چند ساعت قطع شد اما در یک اقدام جهادی و پس از چند ساعت، زیرساخت‌ها دوباره در بامداد دوشنبه وصل شد.

زلزله دوم در «زرآباد» تنها چند مصدوم جزئی داشت اما تمرکز امدادگران و مسوولان بر روی آن موجب شد تا توزیع اقلام امدادی در بین زلزله‌زدگان قطور به فردای آن روز یعنی صبح روز «دوشنبه» موکول شود که متاسفانه برخی‌ها بلافاصله این تاخیر را در فضای مجازی به حساب نقصان کار گذاشتند. 

اما امدادگران، مسوولان و حتی نیروهای سپاهی و مرزبانی که از نخستین ساعات پس از وقوع زلزله اول در منطقه حضور داشتند و به صورت جهادی کمبودها را یکی پس از دیگری رفع کردند.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.