محمد جهین روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این خانوارها از طریق انجمن کارگران ساختمانی مهاباد شناسایی و به تعداد ۸۰۰ خانوار بسته‌های مواد غذایی شامل برنج، گوشت، ماکارونی، رب، چای و اقلام بهداشتی و ضدعفونی کننده توزیع شده است.

وی با بیان اینکه سازمان نظام پزشکی هزینه تامین این بسته‌ها را برعهده گرفت، ادامه داد: مجموع هزینه این بسته‌های حمایتی بالغ بر ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون برآورد شده است.

وی اضافه کرد: درخواست دولت و مراکز درمانی از مردم و کارگران برای حضور نیافتن در اماکن عمومی در حالی است که بیکاری، کاهش درآمد و نداشتن بیمه بیکاری برای کارگران ساختمانی و نبود خدمات بهداشتی و درمانی مناسب در این شرایط خاص، تاثیر بدی بر زندگی کارگران گذاشته است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد با بیان اینکه بیش از چهار هزار کارگر ساختمانی در این شهرستان وجود دارد اظهار داشت: فعالیت‌های ساخت‌وساز در این شهرستان به شرط رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی پیشگیری از بیماری کرونا از امروز با نظارت مهندسان ناظر و بازرسان شهرداری و مرکز بهداشت مجاز شده و کارگران می‌توانند بر سرکارهای خود حاضر شوند.

«جهین»، بیان کرد: واحدهای صنفی ساختمانی (ابزارآلات ساختمانی، کالای برق صنعتی و خانگی) هم از ساعت ۲۱ لغایت ۲۴ هر شب مجاز به فعالیت بوده و در صورت فعالیت در ساعت‌های غیرمقرر بدون اخطار قبلی پلمپ خواهند شد.

در شهرستان مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت، چهار هزار و ۵۳ کارگر ساختمانی در انواع حرفه‌های مختلف از جمله آرماتوربندی، بتن‌سازی و بتن‌ریزی، گچ‌کاری، جوشکاری، بنّای سفت‌کار، کاشی‌کار، لوله‌کش گاز خانگی و تجاری، درب و پنجره‌ساز فلزی، لوله‌کش و نصاب وسایل بهداشتی، برق‌کار ساختمان، عایق‌کار رطوبتی و آسفالت‌کار ابنیه و نقاش ساختمان تحت‌پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.