محمدباقر حسین‌زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ٨٠ نفر از مهندسان مکانیک، بیوتکنولوژی، شیمی و پزشکی در این واحد تولیدی با ١٠٠ درصد ظرفیت فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه این واحد تولیدی از سال ١٣٨۵ با دریافت مجوزها و استانداردهای لازم فعالیت خود را آغاز کرده است، افزود: نبود وابستگی به کشورهای خارجی و کارآفرینی و اشتغال نیروهای جوان و تحصیل کرده از عمده علل راه‌اندازی ایده این واحدهای تولیدی است.

وی ادامه داد: این شرکت نخستین تولیدکننده ایمپلنت‌های آناتومیکال استیل و تیتانیوم در ایران بوده و توانسته با ارتباط با دانشگاه علوم پزشکی ایران و دانشگاه صنعتی ارومیه اقدام به تولید پلاک «کالکانئال بیژن پلیت تیتانیوم» و دستگاه‌های الکترو پولیش و آنادایزینگ کند.

رییس هیات مدیره شرکت دانش بنیان آترا ارتوپد ارومیه گفت: واحدهای آنادایز، لیزر، پولیشینگ و کنترل کیفیت از بخش‌های وابسته این واحد تولیدی هستند.

حسین‌زاده با اشاره به مشکلات بخش تولید، اظهار داشت:  این واحد تولیدی مشکلات بانکی و بیمه‌ای ندارد ولی به دلیل نبود نقدینگی کافی و تحریم واحدهای تولیدی با مشکل مواجه است و در این راستا از اداره مالیاتی درخواست همکاری بیشتر در راستای جهش تولید دارد.

وی افزود: نبود نقدینگی جهت خرید مواد اولیه و دستگاهای تولیدی و ملزومات مورد نیاز و عدم پرداخت بدهی نمایندگان در زمان مقرر از دیگر مشکلات این واحد تولیدی است.

وی با اشاره به خوشه‌های وابسته با این واحد تولیدی بیان کرد: تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، بهزیستی و مراکز درمانی کشور خوشه‌های وابسته به تولیدات این واحدهای تولیدی هستند که تولیدات آن با قیمت پایین‌تری نسبت به کالاهای واردات توزیع می‌شود.

وی تاکید کرد: باتوجه به بالا بودن کیفیت تولیدات این واحد بازار کشور جمهوری آذربایجان نیز از تولیدات این واحد بهره‌مند است.

به گزارش ایرنا کسی مقام کارآفرین برتر کشوری در سال ١٣٨٨، قرار گرفتن در میان یازده کارخانه برتر صنعتی ایران در سال ١٣٩٣، دریافت لوح تقدیر و تندیس واحد نمونه صنعتی از سوی دکتر روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران، کسب عنوان واحد نمونه صنعتی در حوزه صنایع نوین در سال ١٣٩۴ و کسب عنوان کارآفرین برتر و ریاست کانون کارآفرینی آذربایجان‌غربی طی چندین دوره از افتخارات واحد تولیدی آترا ارتوپد ارومیه است.

این واحد تولیدی مجوزهای تولیدی ایزو ٩٠٠١ را از سوی وزارت بهداشت و وزان صنعت و همچنین استاندارهای مدیریت کیفیت اروپایی را دریافت کرده است.

شرکت آترا ارتوپدی ارومیه با زیربنای ٢ هزار مترمربع در شهرک صنعتی فاز ۲ ارومیه واقع شده است که انواع لوازم ارتوپدی ( شکسته بندی) شامل پیچ‌ها، پلاک‌ها ایمپلنت‌های ستون فقرات و پروتزهای مفاصل را تولید می‌کند.

در حال حاضر پنج تولیدکننده ایمپلنتهای ارتوپدی در کشور فعال است که ایمپلنتهای تیتانیومی تنها در ارومیه و مشهد تولید و به بازار عرضه می‌شود.

این واحد تولیدی نمادی از شعار 'جهش تولید' در آذربایجان‌غربی به شمار می‌رود و فعالیت آن می‌تواند مشوقی برای دیگر واحدهای تولیدی باشد

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.