ایرج شجاعی روز سه‌شنبه در جلسه کمیته پزشکی ستاد مقابله با کرونا این شهرستان که با حضور اعضای هیات مدیره سازمان نظام پزشکی مهاباد برگزار شد اظهار داشت: تاکنون علاوه بر جامعه پزشکی این شهرستان، خیران و اصناف مختلف نقش مهمی در مهار ویروس کرونا داشتند و برای مقابله با گسترش این ویروس باید طرح فاصله‌گذاری اجتماعی پس از ۲۳ فروردین نیز ادامه داشته باشد.

وی اضافه کرد: مردم مهاباد متفاوت‌تر از سایر شهرستان‌های همجوار در این طرح مشارکت داشتند و هم‌اکنون نیز بیش از ۱۶ هزار باب مغازه در این شهر تعطیل شده و تمام خیابان‌های اصلی داخل شهر و خروجی‌های شهر مسدود شده است.

وی با قدردانی از مشارکت عالی خیران این شهرستان در مقابله با شیوع این بیماری گفت: خیران تاکنون بیش از ۶۰ میلیارد ریال را برای تجهیز بیمارستان موقت و خرید تجهیزات پزشکی اهدا کرده و بیش از ۲ هزار بسته غذایی را نیز بین اقشار آسیب‌پذیر جامعه توزیع کرده‌اند.

وی افزود: هم‌اکنون بانک اطلاعات خانوارهای نیازمند با همکاری کمیته‌ امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی ایجاد شده و بسته‌های معیشتی که توسط خیران تهیه می‌شود در اختیار خانواده‌های نیازمند قرار می‌گیرد.

فرماندار ویژه مهاباد اظهار داشت: برای مقابله با گسترش ویروس کرونا طبق مصوبه کمیته پزشکی ستاد مقابله با کرونا این شهرستان، بیماران بهبودیافته کرونا باید دوره ۱۴ روزه را در نقاهتگاه بیمارستان سپری کنند.

وی در خصوص ضرورت تشکیل کمیته پزشکی در ستاد مقابله با کرونا نیز گفت: جلوگیری از شیوع این بیماری نیاز به ارایه راهکارهای علمی دارد و بر این اساس کمیته پزشکی با عضویت پزشکان متخصص برای ارایه دستورالعمل‌های علمی در این زمینه تشکیل شده تا راهکارهای علمی جلوگیری از شیوع کرونا را به این ستاد جهت اجرا ابلاغ کند.

در ادامه این نشست اعضای هیات مدیره نظام پزشکی نظرات و پیشنهادات خود در زمینه راهکارهای علمی و اصولی مقابله با ویروس کرونا را بیان کردند.

در این نشست همچنین مصوب شد که طرح فاصله‌گذاری اجتماعی پس از ۲۳ فروردین هم تداوم داشته باشد و بخش شیمی‌درمانی بیمارستان مهاباد به عنوان نقاهتگاه بیماران بهبود یافته تبدیل شود.

۱۲ نفر عضو هیات مدیره سازمان نظام پزشکی مهاباد هستند و هم اکنون ۸۰ پزشک متخصص، ۸۰ پزشک عمومی، ۱۵۰ ماما، ۴۰ داروساز، ۳۸ دندانپزشک و ۵۰ کارشناس پروانه‌دار در این سازمان عضویت دارند.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.