اسماعیل محمدیانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در پایش‌های به عمل آمده از مراکز عرضه و فروش فرآورده‌های خام دامی این شهرستان، ۱۳ هزار و ۴۵۱ کیلوگرم انواع گوشت سفید و قرمز غیرقابل مصرف ضبط و جمع‌آوری شد.

وی اظهار داشت: در اجرای این طرح ۵۸ مورد تخلف بهداشتی مشاهده شده در این مراکز برای طی مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی معرفی شدند که پس از بررسی‌های انجام شده توسط تعزیرات حکومتی این شهرستان برای بیش از ۱۰ واحد عرضه و فروش، ابلاغ پلمب صادر شد. 

وی بر رعایت اصول و ضوابط بهداشتی در تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی تاکید کرد و افزود: بازرسان دامپزشکی به منظور حفظ سلامت و امنیت غذایی مردم بر نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی در کارخانه‌ها، سردخانه‌ها، مراکز توزیع، فروشگاه‌های عرضه و غیره نظارت مستمر و دقیقی دارند.

مدیر شبکه دامپزشکی بوکان گفت: نمونه‌برداری، صدور مجوزهای بهداشتی، رعایت اصول بهداشتی و شرایط قرنطینه‌ای از الزامات مغازه‌های عمل‌آوری و بسته‌بندی است که توسط کارشناسان بهداشتی دامپزشکی انجام می‌پذیرد.

وی در خصوص واحد پیشگیری از بیماری‌های دامی این شهرستان در سال گذشته افزود: در سال گذشته ۴۴۸ هزار و ۱۰۷ راس دام علیه بیماری‌های تب برفکی، آبله و «لمپی‌اسکین» واکسن شدند.

«محمدیانی»، در خصوص اجرای طرح واکسن بیماری هاری نیز اظهار داشت: در سال گذشته یک هزار و ۱۴۰ قلاده سگ عیله این بیماری واکسن شدند که این امر در مقایسه با مدت مشابه سال قبل آن ۱۶ درصد افزایش داشته است.

مدیر شبکه دامپزشکی بوکان گفت: در بخش مبارزه با بیماری مشترک از جمله بیماری شاربون، تب مالت و هاری نیز در سال گذشته ۲۹۱ هزار و ۸۶۸ راس علیه این بیماری‌ها واکسن شده‌اند.

بوکان یکی از شهرهای جنوبی استان آذربایجان‌غربی است که در فاصله ۱۹۶ کیلومتری مرکز استان قرار دارد.

این شهرستان دارای ۱۶ هزار راس دام سنگین و حدود ۱۶۰ هزار راس دام سبک (گوسفند و بز) است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.